از بازار خودروهای کارکرده چه خبر؟

تیوولی در ایران ابتدا با ۲ تیپ اسپورت و الیت عرضه شد که تیپ اسپورت دارای رینگ ها و سقف مشکی رنگ است و در تیپ الیت امکان سانروف وجود دارد. پس از ایجاد تغییرات جزیی ظاهری در این خودرو در مدل های ۲۰۱۷، مدل های عرضه شده در بازار با مدل ۲۰۱۷ و بالاتر با نام تیپ آرمور شناخته می شوند.

تفاوت تیوولی الیت و آرمور در تغییرات ظاهری آنهاست  که عمده این تغییرات این خودرو روی سپر، چراغ های جلو و خط روی کاپوت صورت گرفته است.

تیوولی با موتور ۱.۶ لیتری بنزینی عرضه می شود که قدرتی معادل ۱۲۸ اسب بخار  تولید می کند و مجهز به گیربکس ژاپنی Asin می باشد که با انتقال این قدرت به چرخ های جلو  ی تواند صفر تا ۱۰۰ را در ۱۲.۳ ثانیه طی کند و به حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت برسد.

از نظر ایمنی تیوولی دارای ۵ ستاره ایمنی از سازمان استاندارد خودرو کره می باشد اما از موتبرترین مرکز تست تصادف ایمنی دنیا یعنی NCAP تنها سه ستاره دریافت کرده است.

اقتصادنیوز در گزارشی به برآوردهای قیمتی این خودرو پرداخته است. مدل های معرفی شده  دارای سند دست اول نیستند یا با آسیب دیدگی های در بدنه همراه شده اند. البته تاکید می شود قیمت گذاری خودروهای کارکرده بسیار سلیقه‌ای و براساس نظرفروشنده و خریدار صورت می گیرد، اما برخی مراجع بر مبنای سال تولید، کارکرد ماشین و  نوع رنگ و سطح آسیب دیدگی اقدام به قیمت گذاری این خودروها می‌کنند. این گزارش بازتاب دهنده دیدگاه این مراجع است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.