ظریف: روابط ما با ارمنستان بسیار صمیمی و نزدیک است

محمدجواد ظریف در دیدار با نخست وزیر ارمنستان در ایروان با بیان مطالب فوق خطاب به نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان گفت: ما برای شخص شما در ایران احترام زیادی قائل هستیم.

وی با بیان اینکه ایران و ارمنستان نگرانی های مشترکی دارند، گفت: از زمان درگیری ها در منطقه قره باغ ما با ارمنستان و دیگر کشورها در منطقه در تماس بودیم و دوست داریم که این تماس ها و رایزنی ها برای افزایش همکاری و تحقق صلح در منطقه ادامه پیدا کند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه حوزه های مختلف فرصت برای گسترش روابط دوجانبه و چندجانبه وجود دارد که می خواهیم امروز درباره آن با شما صحبت کنیم، خطاب به مقامات ارمنستان گفت: شما مواضع ایران را در قبال بحرانی که در منطقه وجود داشت به خوبی می دانید. رعایت حقوق بین الملل و حفاظت از مردم، رعایت حقوق اقلیت ها و تمامیت ارضی و عدم توسل به زور مواضع اصلی و راهبردی ما در عرصه سیاست خارجی است.

ظریف ادامه داد: رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران نیز بر ضرورت زندگی شرافتمندانه و همراه با امنیت همه ارمنی ها در منطقه تأکید دارند. ما در ایران در خدمت هموطنان ارمنی هستیم و رابطه دیرینه داریم.

به گزارش ایسنا، وزیر خارجه کشورمان همچنین در روز چهارشنبه پیش از دیدار با نخست وزیر ارمنستان با همتای ارمنی خود نیز دیدار و گفت و گو کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.