زمان تزریق واکسن کرونا در ایران از زبان سخنگوی دولت

علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه و خبرنگاران در رابطه با اقدامات دولت در مسئله کرونا، گفت: ابتدا لازم است در مورد کرونا به این نکته اشاره کنم که با توجه به تغییر دولت در آمریکا و روی کار آمدن دولتی که دست کم ادعا دارد برخلاف دولت قبلی ضد علم نیست و ادعا می کند در مبارزه با کرونا خوب عمل خواهد کرد، انتظار می رود انتقال منابع ارزی متعلق به خود ایران را  برای مبارزه با کرونا و گسترش سلامت و تامین غذا آزاد نماید و تحریم بانکی برای اتصال منابع ارزی به سرعت پایان یابد.

سخنگوی دولت افزود: تاکنون ۱۰۰ میلیون نفر در جهان مبتلا به کرونا شده و مرگ و میر از دو میلیون نفر گذشته است. کرونا همچنان قربانی می گیرد. ویروس های جهش یافته و کشنده در برخی نقاط جهان مشاهده شده است. در تهران نیز بستری شده های سنین ۵ تا ۱۷ ساله افزایش یافته است.  

ربیعی با بیان اینکه واکسن موضوع مهم در افکار عمومی است، گفت: مراحل ساخت سه واکسن ایرانی در بنیاد برکت، انستیتو رازی و انستیتو پاستور به خوبی به پیش می رود و این امید هست که در اواخر بهار یا تابستان سال آینده مردم ما از واکسن ایرانی که کاملا در دسترس عموم خواهد بود استفاده کنند.

وی اضافه کرد: با نهایی شدن قرارداد تامین واکسن، واکسیناسیون گروههای پرخطر در دهه فجر آغاز خواهد شد.  

سخنگوی دولت با بیان اینکه خوشبختانه هیچ شهر قرمزی در کشور وجود ندارد و فقط ۱۹ شهر نارنجی هستند، گفت: در حال حاضر موقعیت کشور در مهار بیماری ستودنی است و قابل قیاس با اروپا و دیگر کشورها نیست اما کماکان خطر عدم رعایت پروتکل و تجمع های غیر ضرور و نیز غفلت از خطر شیوع ویروس یا جهش یافته از اروپا و ایجاد موج جدید وجود دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.