به گزارش «ایرنا» سخنگوی دولت با بیا‌ن اینکه دولت به‌طور مداوم تولید و خرید واکسن و تقویت زیرساخت واکسن را دنبال می‌کند، گفت: دو شرکت پاستور و رازی از قدیمی‌ترین بخش‌های ما هستند؛ این دو شرکت تا‌کنون روی واکسن کار کردند. انستیتوی پاستور حتی با اروپا مذاکره کرد و باهم به تفاهم و توافق رسیدند و همزمان همه جلو می‌رود. وی ادامه داد: در حال دریا‌فت ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دز واکسن از سازمان بهداشت جهانی با عنوان کوواکس هستیم و همزمان با روسیه، چین و هند برای خرید و انتقال سریع مذاکره کردیم و خواستار تعداد بیشتر شدیم. به گزارش «ایسنا» وی گفت: آنچه به‌عنوان واکسن به سرعت به دست ما خواهد رسید، از سبد سازمان جهانی که اعلام شده خواهد بود.

آزمایش واکسن مشترک در هاوانا

در همین حال به گزارش خبرگزاری افه اسپانیا‌، واکسن مشترک کوبا و ایران که پس از طی موفقیت‌آمیز مراحل ۱و۲ بسیا‌ر ایمن و بدون عوارض نمایا‌ن شده است و کارآیی بسیا‌ر چشم‌گیری از خود نشان داده، وارد مرحله b۲ کارآزمایی‌های بالینی در کوبا شد که در آن واکسن سوبرانا ۲، از روزگذشته به مدت ۳ هفته روی ۹۰۰ داوطلب کوبایی آزمایش خواهد شد.

تولید انبوه واکسن ایرانی تا‌سه ماه دیگر

در خبری دیگر به گزارش خبرگزاری فارس، محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با بیا‌ن اینکه هیچ یک از ۱۴ داوطلب واکسن کرونا عوارض نداشته‌اند، گفت: حال داوطلبان خوب است و سومین مرحله تزریق نیز امروز انجام خواهد شد. با ادامه این روند ظرف سه ماه آتی به تولید۱۲ تا‌ ۱۴ میلیون دز واکسن ایرانی خواهیم رسید.

آخرین آمارکرونا

در همین حال طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۷ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۵۶ هزار و ۹۷۳ نفر رسید. همچنین ۵ هزار و ۹۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۱۸ نفر از آنها بستری شدند.