سناتور آمریکایی: فشار حداکثری ترامپ شکستی فاجعه‌بار بود

«کریس مورفی»، نماینده دموکرات مجلس سنای آمریکا سیاست فشار حداکثری «دونالد ترامپ» علیه ایران را «شکست فاجعه‌بار» توصیف کرده است.

او در حساب کاربری خود در توییتر درباره سیاست موسوم به فشار حداکثری که دولت ترامپ پس از خروج از برجام علیه ایران به کار گرفت نوشته است: «کارزار فشار حداکثری ترامپ شکست فاجعه‌بار از آب درآمد اما جنگ‌طلب‌ها علیه ایران کماکان پشیمان نیستند. آنها حالا می‌خواهند نظراتشان درباره اعضای تیم بایدن را به او دیکته کنند و کسانی را که از دیپلماسی حمایت می‌کنند خطرناک توصیف می‌کنند.»

مورفی در ادامه نوشته است: «تئوری جنگ‌طلب‌ها این بود که اگر ما از توافق هسته‌ای خارج شویم و به تحریم و ناسزاگویی رو بیاوریم ایران برای گفت‌وگو نه فقط در موضوع هسته‌ای بلکه مسائل موشکی، حقوق بشر، تروریسم و غیره پای میز مذاکره خواهد آمد. ترامپ این تئوری را آزمود. ۴ سال تمام را به آن اختصاص داد. کارگر نبود. اصلاً.»

سناتور دموکرات آمریکایی در توضیح درباره مصادیق ناموفق بودن سیاست ترامپ علیه ایران نوشت: «هیچ کشور دیگری با تحریم‌های جدید ما همراه نشد. در عوض، شریکان برجامی ما مفرهایی ایجاد کردند تا اقتصاد ایران را روپا نگه دارند. ضمن آنکه ایران، بخش‌های متوقف‌شده برنامه هسته‌ایش را از سر گرفت و بار دیگر شروع به تیراندازی به سمت سربازان آمریکایی در عراق کرد.»

مورفی این توییت را در واکنش به مخالفت‌های سیاستمداران مخالف برجام با گزارش‌هایی درباره تصمیم بایدن جهت معرفی «رابرت مالی» به عنوان نماینده آمریکا در امور ایران منتشر کرده است.

پایگاه «جوئیش‌اینسایدر» چند روز پیش گزارش داد جو بایدن قصد دارد «رابرت مالی»، از مقام‌های دولت سابق آمریکا که در مذاکرات هسته‌ای با ایران هم نقش داشته را به عنوان نماینده ویژه دولت در امور ایران منصوب کند.

در روزهای گذشته برخی از سیاستمدارانی که خواستار لغو توافق هسته‌ای برجام هستند با انتخاب احتمالی مالی برای این سمت مخالفت کرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.