مرور نیم‌قرن اقتصاد ایران در آغاز هر دهه

در بودجه سال ۱۳۶۱ طرح‌های زودبازده، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام یا حلقه واسطه تولید از اعتبار و اولویت خاصی برخوردارند.

مهندس طهماسب مظاهری، معاون بودجه‌ریزی و نظارت سازمان برنامه بودجه در مورد بودجه نهادهای انقلابی و بازسازی مناطق جنگی گفت: برای سال ۱۳۶۱ متناسب با فعالیت‌ نهادها و اولویت طرح‌ها و برنامه‌های  ارائه‌شده ازسوی آنها و میزان امکانات، اعتبار در نظر گرفته‌ شده است.

وی به  منابع تامین درآمد بودجه اشاره کرد و گفت: درآمد بودجه از درآمدهای نفتی و مالیاتی و انحصارات دولت تشکیل می‌شود و سعی می‌شود درآمدهایی را که دولت از تولیدات به‌دست می‌آورد با بالا بردن سطح آنها افزایش دهد.

در مورد درآمدهای مالیاتی اشخاص نیز سعی شده است با بهره‌گیری از سیستم مالیاتی صحیح و با کمک نیروهای متعهد و مسوول نسبت به اخذ مالیات از مدعیان حقیقی مالیات اقدام شود.

مهندس مظاهری در مورد اینکه آیا بودجه سال ۱۳۶۱ دارای کسری خواهد بود یا خیر؟ گفت: به‌طور کلی این بودجه حدود ۱۲ درصد کسری دارد و امیدواریم که از راه‌هایی غیر از سیستم بانکی ازجمله  - توسعه اقتصادی – افزایش فعالیت تولیدی و صادرات غیرنفتی کسری بودجه را تامین کنیم.

متن کامل این گزارش را با تیتر «درخواست مهم آلمان از عراق درباره ایران / حفظ ارزش پول وظیفه مهم سیستم بانکی» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.