شما هر روز، یا تمام کل روز تلفن هوشمندتان را استفاده می‌کنید. تلفن‌های هوشمند بدون خطر به نظر می‌رسند، اما استفاده بیش از حد از آن‌ها می‌تواند باعث آسیب شود و متاسفانه این یک مشکل رو به رشد است. در این نوشتار ۷ مورد از شایع‌ترین آسیب‌های تلفن‌های هوشمند را می‌بینیم.

درد آرنج

درد آرنج از شایع‌ترین آسیب‌های تلفن‌های هوشمند است. نگه داشتن آرنج در زاویه ۹۰ درجه برای مدت طولانی ممکن است باعث درد در آرنج شود. هنگامی که شما در یک تماس تلفنی طولانی هستید، آرنج‌تان به صورت زاویه‌دار است. این باعث فشار بر اعصاب و متعاقبا کاهش جریان خون و ایجاد التهاب می‌شود. آرنج تلفن همراه باعث بی حسی و سوزن سوزن شدن می‌شود.

انحنای انگشت کوچک

وقتی ساعت‌ها از تلفن همراه استفاده می‌کنید، فشار زیادی روی انگشت کوچک به عنوان نگهدارنده پایین گوشی وارد می‌شود. این اختلال خنده‌دار به نظر می‌رسد، اما در واقع می‌تواند بسیار دردناک باشد.

 مشکلات در حالت اندام

شما احتمالاً در طول روز کلی ایمیل و پیام را چک کرده دارید و ساعت‌ها اینستاگرام را بالا و پایین می‌کنید و تمام این مدت نشسته‌اید، سرتان را خم کرده و شانه‌های‌تان را صورت خمیده نگه داشته‌اید. این روند می‌تواند باعث ایجاد مشکلات در حالت بدن شود. خم کردن شانه‌ها و گردن باعث فشار بر عضلات می‌شود. به مرور شکل اندام‌تان حالت مناسب خود را از دست می‌دهد و این یکی از ناخوشایندترین آسیب‌های تلفن‌های هوشمند است.

درد مچ دست

بالا پایین کردن صفحات و ضربه زدن مداوم روی صفحه گوشی ممکن است باعث آسیب به مچ دست و دست شما شود. یک مطالعه جدید نشان داد که درد مچ دست یکی از شکایات رایج کاربران تلفن‌های هوشمند است.

 درد انگشت شست

ارسال پیام کوتاه به انگشت شست شما یک فشار واقعی وارد می‌کند، زیرا از انگشت شست برای نوشتن پیام استفاده می‌کنید. تاندون انگشت شست ممکن است از حرکت مکرر ارسال پیامک ملتهب شود؛  التهاب هنگام خم شدن انگشت شست می‌تواند منجر به درد در انگشت و صدای کلیک شود. این مورد از آسیب‌های تلفن‌های هوشمند بسیار شایع است.

خستگی چشم (چشم کوفتگی)

استفاده بیش از حد از تلفن هوشمند می‌تواند چشم‌ها را خسته کند و خستگی چشم خود می‌تواند مشکلات بدتری را به دنبال داشته باشد.

میکروب‌ها

شما تلفن هوشمندتان را همه جا با خودتان می‌برید از جمله فروشگاه، سالن بدنسازی و حتی سرویس بهداشتی! ممکن است به راحتی فراموش کنید که میکروب‌هایی که در این مکان‌ها وجود دارند به تلفن هوشمند شما منتقل می‌شوند. یک مطالعه نشان داد که تلفن‌های هوشمند پر از باکتری هستند. این باکتری‌ها قادر به شیوع بیماری هستند.

اشریشیا کلی

باکتری اشریشیا کلی باعث اسهال، مسمومیت غذایی و سایر مشکلات معده می‌شود. تلفن خود را با خود به دستشویی نبرید. وسوسه انگیز، اما بسیار خطرناک است. هر بار که از دستشویی استفاده می‌کنید حتما دستان خود را با آب و صابون بشویید.

استروپتوکوک

این باکتری در کودکان باعث گلودرد استرپتوکوکی می‌شود، اما همچنین می‌تواند باعث برخی بیماری‌های خطرناک دیگر نیز بشود.

آنفلوآنزا

ویروس آنفولانزا می‌تواند تا ۲۴ ساعت در تلفن هوشمند شما زندگی کند. برای جلوگیری از ابتلا به آنفولانزا، تلفن خود را تمیز نگه دارید.

استافیلوکوکوس

این باکتری هم می‌تواند در تلفن‌های هوشمند زندگی کند. گونه‌های خاصی از این باکتری خطرناک‌تر از بقیه هستند. عفونت‌های پوستی از جمله موارد شایع ناشی از این باکتری هستند، اما نوع خطرناک این باکتری می‌تواند منجر به سینه بغل و عفونت‌های خونی شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.