استفاده بایدن از زنان برای پوشش اخبار کاخ سفید

به گزارش روزنامه گاردین، از زمان برگزاری مراسم تحلیف بایدن در هفته گذشته، شبکه های سی ان ان، ای بی سی، سی بی اس، ان بی سی، تلویزیون پی بی اس و روزنامه واشنگتن پست وظایف مهم گزارش دهی را به زنان واگذار کرده اند.

نکته قابل توجه در این زمینه انتخاب زنان رنگین پست در این پست هاست، از جمله «آمیچه آلسیندور» از شبکه پی بی اس و «کریستن ولکر» از شبکه ان بی سی که چندی پیش اولین زن سیاهپوستی نام گرفت که مناظره ریاست جمهوری در حدود ۳۰ سال را اداره کرد.

آلسیندور به سی ان ان گفت: واضح است که گوناگونی در همه اشکال از جمله جنسیت و نژاد برای روایت داستان نسل ما به دقیق ترین و منصفانه ترین شکل، ضروری است.

«کلی گُف» مفسر سیاسی آمریکا نیز به نشریه آبزرور گفت: اگر وقایع سال گذشته چیزی به ما نشان داده باشد، ضروری است که نهادهای قدرتی داشته باشیم که تنوع ملت ما را منعکس کند و اتاق های خبری پوشش دهنده اخبار این نهادها نیز گوناگونی در کشورمان را بازتاب دهند.

وی افزود: افزایش تنوع و گوناگونی در بخش رسانه ای کاخ سفید، گامی مهم و رو به جلو برای روزنامه نگاری و اطمینان از این مساله است که رهبران ما درمورد نقاط کوری که ممکن است داشته باشند، پاسخگو باشند.

این انتخاب های جدید، نشانه چرخشی برای بخش رسانه ای کاخ سفید است که به طور سنتی در سیطره مردان بوده است.

این ساختار جدید در بخش رسانه ای، منعکس کننده دولت جدید آمریکاست. تیم ارتباطات بایدن کاملا متشکل از زنان است که از جمله آنها جن ساکی سخنگوی کاخ سفید است.

انتصاب زنان بیشتر برای پوشش اخبار کاخ سفید در لحظهای اساسی انجام می شود. گزارشی که هفته گذشته از سوی شرکت ارتباطات «ادلمن» منتشر شد، نشان داد که اعتماد به همه منابع خبری در آمریکا به پایین ترین سطح رسیده است.

این بررسی مشخص کرد که اعتماد به رسانه های سنتی در آمریکا روی رقم ۵۳ درصد ایستاده که ۸ درصد کمتر از سطح جهانی از سال ۲۰۱۹ است. اعتماد به شبکه های اجتماعی نیز رقم ۳۵ درصد را نشان می دهد که از رقم ۴۳ درصد در مدت مشابه (سال ۲۰۱۹) کمتر است.

حال دستکم در فضای خبری کاخ سفید، بار اصلاح کاهش اعتماد تا حد زیادی بر دوش زنان است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.