بایدن تیم ارتباطی کاملا زنانه تشکیل داد

به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا یکشنبه در اقدامی بی سابقه در تاریخ این کشور، کارکنان ارشد مطبوعاتی کاخ سفید که همگی از خانم‌ها هستند، معرفی کرده و به دستیاران ارشد کمپینش و کهنه کاران دولت اوباما برای رهبری تیم ارتباطی دولت آتی متکی است.  

بایدن در بیانیه‌ای گفت: مفتخرم که اولین تیم ارتباطاتی ارشد کاخ سفید متشکل از زنان را اعلام کنم. این نیروهای با تجربه و واجد شرایط، دیدگاه‌های متنوع نسبت به کارشان و تعهد مشترک برای بازسازی بهتر این کشور دارند.

تیم انتقالی بایدن اعلام کرد "زنان متنوع، باتجربه و بااستعداد" برای این نقش‌ها انتخاب شدند که تعهد رئیس جمهوری آتی به "تشکیل دولتی را نشان میدهد که شبیه به ایالات متحده باشد و از روز اول بتواند برای خانواده‌های شاغل مثمرثمر باشد."

برای اولین بار، نقش‌های ارتباطی ارشد در کاخ سفید کلا به زنان می‌رسد. چهار تن از این هفت فرد منصوب نیز زنان رنگین‌پوست هستند.

جنیفر ساکی که سابقا مدیر ارتباطات کاخ سفید در دوران باراک اوباما بود، به عنوان سخنگوی دولت بایدن انتخاب شده است.

ساکی که از مدت‌ها پیش سخنگوی دموکراتها بوده است، در پیامی توییتری نوشت: این تیمی از بهترین، بااستعدادترین و آزموده‌ترین نیروهاست که همگی زن هستند و این متنوع‌ترین تیم در تاریخ ماست و همچنین شش تن از مادرانی با فرزندانی کوچک هستند.

کیت بدینگفیلد، سخنگوی کمپین بایدن و معاونش کامالا هریس، به عنوان مدیر ارتباطات کاخ سفید خدمت خواهد کرد. او در زمانی که بایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا بود، مدیر ارتباطات بایدن بود.

سیمون سندرز (Symone Sanders)، از مشاوران ارشد کمپین بایدن به عنوان سخنگوی ارشد کامالا هریس خدمت میکند. الیزابت الکساندر، سخنگوی بایدن در زمان حضور در دولت اوباما، به عنوان مدیر ارتباطاتی جیل بایدن، بانوی اول آتی منصوب میشود.

دیگر منصوبان شامل کارین ژان-پییر (Karine Jean-Pierre) و اشلی اتین (Ashley Etienne)، از مشاوران ارشد کمپین بایدن هستند.

ژان-پییر، از دیگر مقامهای دوران اوباما، معاون مطبوعاتی اصلی میشود و اتین به عنوان مدیر ارتباطات کامالا هریس خدمت میکند. پیلی توبر که به عنوان مدیر ارتباطات برای ائتلافهای کمپین بایدن – هریس کار میکرد، به عنوان معاون مدیر ارتباطات کاخ سفید انتخاب شده است.

برخلاف اکثر پستهای در حد کابینه، این منصوبان به تایید سنا نیازی ندارند. تیم ارتباطاتی ترامپ هم شامل هفت زن از جمله کایلی مک‌انانی، سخنگو و آلیسا فاراه (Alyssa Farah) مدیر ارتباطات کاخ سفید است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.