گفت‌وگوی تلفنی جانسون و بایدن

این دومین تماس تلفنی بوریس جانسون و جو بایدن پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست.

دفتر نخست وزیری انگلیس با صدور بیانیه ای در این باره نوشت؛ جانسون بار دیگر ریاست جمهوری بایدن را تبریک گفت و دوطرف مشتاقانه منتظر هستند تا اتحاد میان دو ملت را تعمیق بخشند.

نخست وزیر انگلیس همچنین صمیمانه از تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای بازگشت به توافق اقلیمی پاریس، سازمان جهانی بهداشت و برنامه «کوواکس» برای توزیع منصفانه به واکسن کرونا استقبال کرد.

بر اساس این بیانیه، آن‌ها همچنین چالش‌های قابل توجهی را که جهان امروز بر اثر همه‌گیری کرونا با آن مواجه است مورد توجه قرار دادند. جانسون همچنین اقدام زودهنگام بایدن برای مقابله با تغییرات آب‌و هوایی و تعهد به هدف صفر کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۵۰ استقبال کرد.

توسعه همکاری‌های امنیتی، تجاری، تقویت ناتو، ترویج ارزش‌های حقوق بشری و دمکراسی از دیگر مسائلی بود که رهبران انگلیس و آمریکا درباره ان گفت وگو کردند.

آن‌ها همچنین برای ملاقات با یکدیگر در اولین فرصت ممکن و همکاری در چارچوب گروه ۷، گروه ۲۰ و کنفرانس اقلیمی سازمان ملل متحد که امسال در انگلیس برگزار می‌شود ابراز علاقه کردند.

با توجه به رابطه نزدیک بوریس جانسون و دونالد ترامپ، مقامات انگلیسی بشدت نگران شکاف در رابطه لندن با کاخ سفید هستند و این مساله می‌تواند به بهای برکناری جانسون از قدرت تمام شود. نخست وزیر انگلیس به ملاقات با رئیس جمهوری آمریکا در نشست بین‌المللی گروه ۷ و کنفرانس تغییرات

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.