علم‌الهدی: کاهش ارزش پول ملی نمی‌تواند به هویت جامعه ولایی ما ضربه بزند

سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تاکید بر حفظ هویت جامعه ولایی اظهار کرد: ولایی بودن امتیاز جامعه ما نسبت به سایر جوامع است که ضامن تکامل و سلامتی اجتماعی مردم در برابر مفاسد می‌شود، عامل این ولایی بودن و تقویت و تحکیم آن وابستگی به صدیقه اطهر(س) و حاکمیت مظلومیت ایشان بر کانون عاطفه و عشق مردم است، وجود مقدس ایشان مظلومیت جانکاهی داشتند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: جریان استکبار که میخواهد بر ملت‌ها مسلط شوند دنبال این هستند که هویت ملی و دینی مردم یک کشور را استحاله کنند و اگر موفق به این امر شوند می‌توانند بر آن مردم مسلط شوند.

اهم اظهارات او به نقل از ایسنا را در ادامه می‌خوانید: 

* هویت ولایی ما برای دشمن قابل استحاله نیست؛ ما در این جامعه ولایی به خیلی از چیزها رسیدیم، ۴۲ سال است که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، در این چند سال هرچه قدرت استکباری در دنیا بوده ما را کوبیده و همه سعی کردند با انجام انواع توطئه‌ها ما را از بین ببرند، اما می‌بینید که امروز ما از ۴۲ سال قبلی که انقلاب اسلامی‌مان پیروز شد قوی‌تر هستیم.

* کاهش ارزش پول ملی برای ما یک درد و فشار اقتصادی است اما این مساله نه غیرت ما را بهم میزند و نه به هویت جامعه ولایی ما می‌تواند ضربه بزند؛ ما صدها سرمایه داریم و هویت ما در کنار اثربخشی عشق اهل بیت سربلند کرده و زبان‌زد مردم جهان شده است به طوری که ملت‌های مسلمان کره زمین به ما به عنوان جامعه دینی پیشرفته دینی نگاه می‌کنند، همه اینها ناشی از برکات جامعه ولایی است.

* جوانان این کشور که در عرصه‌های علمی افتخارآفرینی می‌کنند متعلق به امروز جامعه ایران نیستند، این جوانان در گذشته و سال‌های قبل هم در این کشور حضور داشتند اما چرا در دوران پهلوی این استعدادها شکوفا نمی‌شدند، چون جامعه جامعه ولایی نبود و بستری نبود تا این استعدادها رشد کنند، امروز با عشق شما مردم این استعدادها به عرصه علم و دانش آمده‌اند و شکوفا شده‌اند، هویت دینی و علمی ما به پیشرفت‌های علمی دانش بنیانی است که توسط نوابغ این جامعه به وجود آمده و نمونه آن را امروز در تولید واکسن ایرانی کرونا توسط همین دانشمندان مشاهده می‌کنیم.

* با وجود اینکه در آمریکا و انگلیس واکسن آمریکا را تولید کردند اما امروز می‌بینید که این ویروس این دو کشور را مستاصل کرده است، آنها واکسن دارند اما مردم میترسند آن را تزریق کنند، آن وقت جوانان متدین و باایمان ما واکسن کرونا را تولید کردند و بر روی فرزندان خودشان آن را آزمایش کردند و اعلام شده که آنتی بادی آن تا ۸ برابر در بدن داوطلبانی که واکسن را دریافت کردند رشد کرده است.

* ما در چنین بستری در انقلاب به سر می‌بریم؛  اما در مقابل می‌بینیم که مردم انگلیس و آمریکا به واکسن‌هایی که در کشورشان تولید شده اطمینان ندارند، تن به کشتار ویروس داده‌اند اما به تزریق واکسن تن ندادند.

*{ با اشاره به تصمیم مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت واردات واکسن از انگلیس و آمریکا} افرادی که متاسفانه به خاطر زاویه داشتن با رهبری و بیماری سیاسی که پیدا کردند نسبت به این تصمیم رهبری اعتراض کردند این واقعیت‌ها را نادیده گرفتند، واکسنی که خودشان جرات نکردند تزریق کنند می‌گویید چرا ما در کشورمان آن را وارد نکنیم.

*{با طرح این پرسش که با داشتن چنین سرمایه‌هایی در کشورمان آیا شایسته است که ما به دنبال داروی خارجی برویم}  اینها در سال ۱۹۴۷ و۱۹۴۸ واکسن سفلیس را آزمایش کردند و مردم گواتمالا دچار سفلیس شدند، در سال ۱۹۹۰ روی نوزادان اسپانیایی و سیاه پوست واکسن سرخک را آزمایش کردند و ۱۵۰۰ نوزاد را کشتند، همه مردم دنیا سوژه‌های آزمایش آنها هستند و آنها باکی از آدم کشی ندارند.

* ابتدای کرونا ایران از یک شرکت انگلیسی ماسک خرید و اما آنها اجازه ندادند ماسک‌ها وارد کشورمان شود، اما الان خودمان ماسک به اندازه‌ای تولید می‌کنیم که حتی قابلیت صادرات هم پیدا کرده است.

* دانشمندان امروز در بستر این انقلاب رشد کردند که این به خاطر عشق به حضرت فاطمه(س)است؛ جوانان عزیز ما باید به این مساله توجه داشته‌ باشند که هویت ما به کاهش ارزش پول ملی ما نیست بلکه به حرکت‌های دانش بنیان و ارزش های بنیادینی که است که در کشورمان توسط دانشمندان ایرانی شکل می‌گیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.