بایدن ساخت دیوار مرز با مکزیک را متوقف می‌کند

رینی دبلیو برونسون سخنگوی مهندسان ارتش آمریکا تصریح کرد: پنتاگون با بررسی دستور بایدن، ساخت دیوار مرزی ایالات متحده و مکزیک را متوقف می‌کند.

برونسون به سی ان ان گفت: مهندسان ارتش ایالات متحده با هماهنگی وزارت دفاع، وزارت امنیت داخلی، گمرک و حفاظت از مرز برنامه مناسبی را طراحی خواهند کرد.

 دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا در راستای پیشبرد اهداف وسیاست‌های ضد مهاجرتی خود در چهار سال گذشته میلیاردها دلار بودجه بخش های نظامی آمریکا را صرف ساخت دیوار نیمه کاره مرز مکزیک کرد.

در ماه های آخر دولت ترامپ اگرچه با سفارش های فراوان، مهندسان وزارت دفاع شبانه روزی در حال ساخت دیوار مکزیک بودند اما سرانجام نتوانستند این دیوار که نمادی از سیاست های سختگیرانه وی در برابر مهاجران است را به پایان برسانند.

مهاجرت همواره موضوع تنش آفرینی در روابط ترامپ و دموکرات‌ها بوده و کاهش مهاجران قانونی و غیرقانونی شعار اصلی ترامپ در انتخابات بود. او تلاش‌های زیادی را برای تغییر سیاست صدور روادید، اخراج مهاجران لاتین تبار و تغییر ساختار پناهندگی در آمریکا انجام داد.

سیاست‌های ترامپ در قبال مهاجران لاتین تبار، روندی که در حال اصلاح چهره امریکا در میان جوامع امریکای لاتین بود را متوقف کرد و بار دیگر خاطرات تلخ تجربه حضور و مداخله آمریکا در کشورهای آمریکای لاتین را زنده کرد و موجب تقویت جریان‌های ضد آمریکایی در این کشورها شد. احداث دیوار میان امریکا و مکزیک صرفا دیواری برای مکزیکی‌ها نبود بلکه به نماد سیاست خصمانه آمریکا علیه امریکای لاتین تبدیل شد.

ترامپ در سال‌های اخیر با تاکید بر اینکه مکزیک باید بابت دیوار مرزی که او دارد میان دو کشور می‌سازد، پول پرداخت کند، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، همتای مکزیکی خود را تحت فشار قرار داد تا تدابیر امنیتی در مرزهای مکزیک را  مقابل مهاجران از سوی آمریکای مرکزی تشدید کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.