دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که طرح‌هایش حتی پیش از آن که آنها را ارائه کند، رد شده است.

ترامپ گفته بود، حاضر است در ازای دریافت بودجه ساخت دیوار امنیتی در مرز با مکزیک، امتیازاتی بدهد. تعطیلی بخش‌هایی از دولت آمریکا به ساخت همین دیوار مربوط است. با این حال، دموکرات‌ها پیشنهادهای او را غیرقابل قبول و تلاشی برای گروگان‌گیری توصیف کرده‌اند.

او در توییتر نوشت که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان کنگره و سایر دموکرات‌ها «پیشنهاد دیروزم را پیش از آن که حتی صحبت کنم، رد کردند».

او گفت: مخالفانم اصلا جرایم و قاچاق مواد مخدر را نمی بینند و فقط به انتخابات ۲۰۲۰ فکر می‌کنند؛ انتخاباتی که قرار نیست در آن برنده شوند.

توییت دوم او ظاهرا خطاب به جناح راست محافظه‌کار نوشته شده که نگران است پیشنهاد رئیس‌جمهوری در مورد مهاجرت معادل اعطای عفو باشد.

او نوشت: نه، عفو بخشی از پیشنهاد من نیست. ترامپ با بیان این که فقط از تمدید سه ساله صحبت می کند، تصریح کرد: پیشنهاد عفو فقط به عنوان بخشی از یک معامله خیلی بزرگ‌تر، چه در مورد مهاجرت یا امور دیگر مطرح خواهد شد.

ترامپ همچنین گفت که او قصد اعمال فشاری زیاد برای اخراج بیش از ۱۱ میلیون نفری که به طور غیرقانونی در این کشور به سر می‌برند، ندارد اما به پلوسی هشدار داد، در این مورد «مواظب» باشد.

آنچه خشم ترامپ را برانگیخت، بیانیه‌ای بود که پلوسی در آن پیشنهادهای ترامپ را پیش‌بینی و آنها را رد کرده بود.

دموکرات‌ها می‌گویند تا زمانی که دولت بازگشایی نشود، وارد مذاکره نخواهند شد. این حزب در سال جاری کنترل مجلس نمایندگان را به دست گرفت؛ درحالی که جمهوری‌خواهان کاخ سفید و سنا را کنترل می‌کنند.

به گزارش بی‌بی‌سی، نظرسنجی‌ها حاکی است که اکثریت آمریکایی‌ها ترامپ را بیش از دموکرات‌ها در تعطیلی دولت مقصر می‌شناسند.

ترامپ خواستار بودجه‌ای ۵.۷ میلیارد دلاری برای ساخت دیوار در مرز با مکزیک است اما دموکرات ها با آن مخالفند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.