بیانیه شبکه 4 سیما درباره توهین مهمان برنامه این شبکه به رئیس‌جمهور

در این بیانیه آمده است:

«گفتگو» میراث بزرگان اندیشه و تنها ابزار اصلاح و پیش‌برد جامعه است و بر همگان، خصوصا اصحاب قلم و اندیشه، واجب است تا از گفتگو و آداب آن مراقبت کنند.

اتفاق ناخوشایندی که توسط مهمان برنامه زاویه و بر خلاف رویه این برنامه رخ داد، مخالف صریح فرمایشات رهبری مبنی بر حفظ حرمت مسئولین نظام بود و با سیاست‌های کلی #شبکه_چهار، مبنی بر توسعهٔ ادب و آداب گفتگو، در تضاد کامل قرار داشت. به همین منظور شبکه چهار وظیفه خود می‌داند که از سخنان نادرست مهمان برنامه تبری جوید و صراحتاً آن را مخالف اهداف رسانه ملی و نیز شبکه چهار سیما در توسعه گفتگوی مومنانه، منصفانه و مودبانه می‌داند.

امیدواریم دیگر شاهد چنین رفتارهایی از سوی مهمانان در برنامه‌های زنده نباشیم تا خدای ناکرده عرصه گفتگو تنگ‌تر نشود و شکافهای فکری و اجتماعی بیش از این نگردد.

در این میانه نکته مهم آنکه همان طور که بارها اعلام شده مسئولیت اظهار نظر مهمانان و کارشناسان برنامه زنده بر عهده خود آنهاست همان چیزی که مجری برنامه به درستی و صراحتا در پایان برنامه بر آن تاکید کرد و مدیران و برنامه سازان پیش از برنامه همواره کارشناسان را به اتقان در سخنان ،رعایت انصاف، اخلاق، نقد سازنده و دلسوزانه توصیه کرده و می‌کنند. این صحبت ها نه تنها مورد تایید رسانه ملی نیست، بلکه آن را مغایر فضای نقد منصفانه و اخلاقی می‌داند.

قطعا سخنان حجت‌الاسلام جهان‌بزرگی خلاف مصالح کشور و منویات رهبر انقلاب است و می‌بایست آن را جبران کنند تا ابزاری در دست دشمنان قسم خورده این نظام مقدس نشود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.