نظر متفاوت رهبر انقلاب درباره آیت الله هاشمی و دولتش

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در بخشی از گفتگوی تفصیلی خود با خبرآنلاین با انتقاد از لیست بلند مدعیان کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: اصولگرایان نباید به انتظار بنشینند تا کسانی بیایند و بگویند ما کاندیدا هستیم، بلکه باید جست و جو کنند و ببینند چه کسی شایستگی دارد و او را به میدان انتخابات دعوت کنند ولو خود او نخواهد. اگر با این دید نگاه کنیم خیلی افراد برجسته و شایسته در بُعد مذهبی و سیاسی داریم که توانایی اداره کردن کشور و جلب کردن اعتماد مردم را دارند.

وی افزود: حضرت آقا روی دولت جوان انقلابی تاکید کرده اند و بعدا یک توضیحی دادند که مرادشان از جوان، جوان ناپخته نیست و کسی مثل شهید سپهبد قاسم سلیمانی را مطرح کردند و فرمودند که از نظر من ایشان جوان است در حالی که او ۶۳ سال داشت و حضرت آقا گفتند که ۱۰ سال دیگر هم جوان است. پس کسی می تواند ۷۳ ساله باشد و رئیس جمهور شود ولی مهم این است که آن آدم از نظر معلومات به روز باشد و از نظر افکار، افکار او افکاری نباشد که ما را به گذشته برگرداند و از نظر توان مدیریت، توان مدیریتی داشته باشد که ما نگوییم دولت دچار ضعف مدیریتی است؛ البته وزرایی که انتخاب می کند نباید سالخورده باشند، چون جایگاه رئیس جمهور با جایگاه وزرا یک تفاوت دارد.

عضو مجمع تشخیص گفت: در یک دولت موفق وزرا بیشتر باید در میدان باشند، هرچند خود رئیس جمهور هم باید بسیار پرتحرک باشد. حضرت آقا تحرک های آقای هاشمی رفسنجانی و آقای احمدی نژاد را خیلی می پسندیدند. تحرکها یعنی همان مرتب سر زدن به استان ها و مرتب سرکشی کردن به پروژه ها و مطالبه به روز کردن پروژه ها و سریع تر به نتیجه رساندن است که این خصلت در این ۲ بزرگوار بود. 

وی تاکید کرد: باید توجه کنیم حضرت آقا روی شخص نظر ندارند و روی عملکرد نظر دارند. پس اگر می گوییم جوان انقلابی یعنی آدمی باشد که نیاز نباشد کسی زیر بغل او را بگیرد یا زمانی که سر کار می آید نزدیک به ظهر باشد یا زود برگرد تا استراحت کند، یعنی کسی باشد که پای کار باشد و باید تیمی که انتخاب می کند نسبت به خودش جوان تر باشد و از تخصص روز و شایستگی ها و مهارتهای لازم برخوردار باشند و تجربه نیز داشته باشند.  اگر چنین ترکیبی پدید آید بسیار عالی است و همه استقبال می کنند و حتما نتایج خوبی هم در پی دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.