پیام جانسون به بایدن پس از ادای سوگند

بوریس جانسون با انتشار پیامی در توئیتر افزود: رهبری آمریکا در مسائلی که برای همه ما حائز اهمیت است از تغییرات آب و هوایی تا کووید۱۹، مهم است و من بی صبرانه منتظر کار با رئیس جمهوری بایدن هستم.

جو بایدن که در انتخابات ۱۳ آبان ماه امسال به‌عنوان نامزد حزب دموکرات بیش از ۸۱ میلیون رأی مردمی را به دست آورد، توانست در انتخابات گزینشگران ایالتی هم ۳۰۶ رأی را از آن خود کند و رقیب خود یعنی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق و نامزد حزب جمهوری‌خواه در این انتخابات را با بیش از ۷۴ میلیون رأی مردمی و ۲۳۲ رأی گزینشگران ایالتی پشت سر بگذارد.

او و معاونش «کاملا هریس» ساعاتی پیش در مراسم تحلیف ریاست جمهوری آمریکا که برخلاف رویه مرسوم بدون حضور دونالد ترامپ برگزار شد، سوگند یاد کردند. در ۱۵۰ سال اخیر برای اولین بار است که رئیس جمهوری کاخ سفید و دولت را تحویل جایگزین خود نمی دهد.

جانسون که به دلیل رابطه نزدیک با "دونالد ترامپ" از سوی افکار عمومی کشورش تحت فشار قرار دارد، دیشب با صدور بیانیه‌ای در آستانه برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری "جو بایدن" تصریح کرد که مشتاقانه منتظر کار با دولت جدید آمریکاست.

بوریس جانسون در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای دفتر نخست وزیری منتشر شد، ابراز امیدواری کرد که دولت لندن و واشنگتن «‌دست در دست هم» برای همکاری درخصوص طیف مختلفی از مسایل و چالش‌های بین‌المللی همچون مقابله با همه‌گیری کرونا،  تغییرات آب و هوایی، امور دفاعی، امنیتی، ترویج و دفاع از دمکراسی و ارزش‌های مورد احترام دو کشور تلاش خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه بی صبرانه منتظر ملاقات با جو بایدن در نشست آتی گروه ۷ و کنفرانس بین‌المللی تغییرات آب‌ و هوایی در انگلیس خواهد بود ، تصریح کرد؛ تنها از طریق همکاری های بین‌المللی می‌توان از چالش‌هایی که با آن روبرو هستیم عبور کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.