چه خبر از بازار خودروهای کارکرده؟

مگان در دو نسل تولید و وارد بازار جهان شد، اما دومین نسل این خودرو که در سال 2002 توسط شرکت رنو معرفی شد پا به بازار ایران گذاشت و از سال 2006 واردات آن به کشور آغاز شد.

با استقبال خریداران از این خودرو پس از مدتی و با توافقی که میان گروه سایپا و رنو صورت گرفت این خودرو وارد خطوط تولید ایران شد و از سال ۱۳۸۷ به عنوان خودروی جدید به خطوط تولید سایپا پیوست و تولید نخستین مدل‌های آن از همان سال وارد بازار شد.

رنو مگان با دو موتور ۱.۶ و ۲.۰ لیتری در بازار ایران عرضه شد. قدرت این دو موتور به ترتیب ۱۱۵ و ۱۳۲ اسب بخار است. این قدرت به وسیله جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک و یا ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. رنو مگان به ویژه در مدل ۲۰۰۰ سی سی قدرت کافی دارد و می‌توان آن را خودرو قابل اعتمادی دانست.

اقتصادنیوز در گزارشی به برآوردهای قیمت مگان کارکرده پرداخته است. مدل های معرفی شده  دارای سند دست اول نیستند یا با آسیب دیدگی های در بدنه همراه شده اند. البته تاکید می شود قیمت گذاری خودروهای کارکرده بسیار سلیقه‌ای و براساس نظرفروشنده و خریدار صورت می گیرد، اما برخی مراجع بر مبنای سال تولید، کارکرد ماشین و  نوع رنگ و سطح آسیب دیدگی اقدام به قیمت گذاری این خودروها می‌کنند. این گزارش بازتاب دهنده دیدگاه این مراجع است.

ماشین دست دو مگان)

 
 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.