نگاهی به معاملات بورس در روز سه‌شنبه

در معاملات روز ‌‌سه‌شنبه، شاخص کل  بورس  ۳۸۵ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد رسید. اما شاخص کل هم‌وزن ۶ هزار و ۴۶۲ واحد پایین آمد و در رقم ۴۳۰ هزار و ۴۲۰ واحد ایستاد. شاخص کل  فرابورس  ۹۴ واحد رشد کرد و به رقم ۱۷ هزار و ۵۳۰ واحد رسید.  

سهم‌های تاثیرگذار 

در معاملات روز سه‌شنبه فولاد، شستا و کگل نمادهای سبزرنگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند. در معاملات فولاد که به تنهایی ۲ هزار واحد شاخص کل را بالا کشید ۸۵ درصد خریدها را حقیقی‌ها انجام دادند و در مقابل ۸۱ درصد فروش‌ها را داشتند. در معاملات شستا میزان خرید و فروش حقیقی‌ها تقریبا برابر بود و در معاملات کگل ۷۴ درصد خریدها و ۴۵ درصد فروش‌ها به حقیقی‌ها تعلق داشت. 

رشد ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۵ هزار و ۹۷ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌دوشنبه ۱۱ درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز ۱۷۰ درصد افزایش یافت و به رقم ۱۲ هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان رسید.

رشد ۴۸ درصدی تقاضا

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید ۴۸ درصد افزایش یافت و به رقم ۶۲۴ میلیارد تومان رسید. همچنین ارزش صف‌های فروش نیز ۷۴ درصد کاهش یافت و هزار و ۷۸۲ میلیارد تومان شد. امروز ارزش مازاد عرضه بازار به هزار و ۱۵۸ میلیارد تومان رسید.

بورس

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.