سردار جلالی: اراده خود را به آمریکا تحمیل کردیم

 سردار غلامرضا جلالی روز سه‌شنبه در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به صورت محدود برگزار شد، در ابتدا با تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری ایام فاطمیه و گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای ۸ سال دفاع مقدس، شهدای وطن، شهدای مدافع حرم و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدای محور مقاومت با اشاره به اینکه در انتهای یک دوره پرتلاطم رویارویی با دشمن آمریکایی هستیم، تاکید کرد: راهبرد اصلی آمریکا در این ایام سخت «فشار همه‌جانبه و حداکثری» مادون جنگ نظامی بود.

مولفه‌های ۶ گانه جنگ ترکیبی آمریکا در دوران فشار حداکثری

جلالی با اشاره به اینکه دشمن در این راهبرد، مولفه‌های جنگ اقتصادی، جنگ امنیتی و تروریستی، جنگ سایبری زیرساختی، جنگ و مانور نظامی، جنگ رسانه‌ای و جنگ شبکه‌های اجتماعی را علیه جمهوری اسلامی ایران به‌کار برده است، تاکید کرد: در این عرصه دشمن از تمام توان خود استفاده کرده و تقریبا غیر از حربه جنگ نظامی مستقیم و گسترده، هیچ گزینه‌ای نمانده است که مورد استفاده قرار نگیرد.

هر سه هدف ترامپ علیه ایران با شکست مواجه شده است

جلالی با اشاره به اینکه اکنون و در روزهای پایانی کارزار فشار حداکثری می‌توان تحلیل کاملی از موفقیت دشمن در دستیابی به اهدافش داشت، ادامه داد: اهداف دشمن در این مرحله براندازی بعنوان هدف نهایی، تسلیم ایران بدون قید و شرط و مذاکره برای تسلیم با پیش شرط‌های ۱۲ گانه بوده است که هر سه هدف ترامپ علیه ایران با شکست مواجه شده است.

وی در تشریح اقدامات دشمن در راستای راهبرد فشار حداکثری گفت: داغ کردن فضای تهدیدات نظامی بین ایران و آمریکا از جمله تهدید نظامی، جابجائی تجهیزات نظامی همچون بمب افکن B۵۲، هواپیماهای اف ۳۵ و ناوها، حضور اطلاعاتی پررنگ‌تر در منطقه، افزایش پروازهای تحریک‌آمیز از جمله این اقدامات است.

آمریکایی‌ها در شهادت حاج قاسم دچار اشتباه محاسباتی راهبردی شدند

جلالی همچنین به ترور شهید سلیمانی با هدف توقف اقدامات محور مقاومت اشاره کرد و گفت: البته آمریکایی‌ها در محاسبات خود دچار اشتباه راهبردی شدند چون با ترور حاج قاسم سلیمانی مکتب قاسم سلیمانی متولد شد.

وی به بهره‌گیری حداکثری از شیوع بیماری کرونا بعنوان مکمل فشار حداکثری و تداوم تحریم حتی بر دارو توسط آمریکایی‌ها در میانه جنگ ترکیبی اشاره کرد و گفت: این اقدامات، خبث طینت آمریکا و دروغ بودن تمام ادعاهای حقوق بشری این رژیم را نشان می‌دهد.

هدف آمریکا در حملات سایبری به زیرساخت‌ها، اختلال در خدمات رسانی به مردم است

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور همچنین به انجام یکسری عملیات و تهاجم سایبری به زیرساخت‌های حیاتی کشور در ایام کارزار فشار حداکثری اشاره کرد و خاطرنشان کرد: هدف از این حملات ایجاد اختلال در کارآمدی این زیرساخت‌ها و خدمات‌رسانی به مردم بود که خوشبختانه ناکام بوده است.

جلالی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی عوامل فزاینده مخاطرات و تولید آسیب‌پذیری‌های راهبردی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: پاسخ ضعیف به جنگ اقتصادی دشمن در مدیریت بازار و دفاع نامناسب از سفره مردم واقعیتی است که نمی‌توان آن را کتمان کرد.

اگر با ۷ میلیارد دلار مسدودی، قیمت ارز ۱۵ هزار تومان می‌شود، با ۱۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ چه می‌توانستیم بکنیم؟

جلالی ادامه داد: وقتی دولت اعلام می‌کند با حدود ۷ میلیارد دلار سرمایه بلوکه شده در کره جنوبی قیمت ارز به ۱۵ هزار تومان کاهش پیدا می‌کند این سوال پیش می‌آید که با چه منطقی بیش از ۱۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور در شرایط جنگ اقتصادی به صورت نامناسب توزیع شده است و مشخص نیست این ارز در اختیار چه کسانی و برای چه مصارفی قرار گرفته است و نتیجه این توزیع نامناسب نیز افزایش قیمت کالاهای اساسی یارانه‌ای حتی با تورم بیشتر از کالاهای غیریارانه‌ای شده است!

وی افزود: پاسخ ضعیف سیستم اقتصادی در اداره امور معیشتی مردم و توزیع غیر هدفمند یارانه‌ها سبب شد تا بخشی از فشار تحریم‌های حداکثری به اقشار ضعیف و محروم وارد شود که غیرقابل قبول است.

در شرایط جنگی، زیرساخت مدیریت افکار عمومی را رایگان به دشمن داده‌ایم!

جلالی یکی از خبط‌های راهبردی را نیز سهل‌اندیشی مفرط البته با دید مثبت برخی مسئولان در واگذاری امور زیرساخت‌های ارتباطات همچون شبکه‌های اجتماعی به دشمنان دانست و گفت: ما در شرایط جنگی به دلیل این سهل‌اندیشی زیرساخت‌های تولید، هدایت، شکل دهی و مدیریت افکار عمومی کشور را به طور رایگان به دشمنان تحویل داده‌ایم.

حاتم‌بخشی کارخانه‌ها و شرکت‌های دولتی به ثمن بخس در شرایط جنگ اقتصادی مشکوک است

جلالی عدم تنظیم روابط بین واردات و صادرات و عدم حمایت از تولید کنندگان داخلی و تعطیلی برخی از کارخانه‌های در حال تولید و واگذاری غیرتخصصی و حاتم بخشی برخی اموال عمومی و کارخانجات و شرکت‌های بزرگ به ثمن بخس را مشکوک دانست و گفت: این اتفاقات اگر در شرایط عادی هم می‌افتاد جای سوال داشت چه برسد که ما در شرایط جنگ اقتصادی این رویدادهای تلخ را می‌بینیم.

وی به مجموعه اقدامات جمهوری اسلامی در برابر کارزار فشار حداکثری ترامپ نیز اشاره کرد و گفت: در ابتدا، انتخاب و ابلاغ راهبرد «مقاومت فعال» با رویکرد تولید قدرت و قوی شدن توسط رهبری معظم انقلاب اسلامی بود که عملا هدف آمریکا از ایجاد فشار را بی‌معنی کرد چراکه ایشان به صراحت هر نوع مذاکره‌ای را با دولت ترامپ ممنوع کردند.

اراده قاطع نظام اسلامی بر مقاومت فعال و پاسخ قاطع در برابر تحریکات نظامی دشمن

رییس سازمان پدافند غیرعامل،  نشان دادن اراده قاطع نظام اسلامی بر مقاومت فعال و پاسخ قاطع در برابر تحریکات نظامی دشمن را از دیگر وجوه مثبت خواند و گفت: مراسم بی‌نظیر تشییع پیکر مطهر سردار قاسم سلیمانی بزرگترین پاسخ ملی و منطقه‌ای به اقدام ترامپ در به شهادت رساندن وی بود.

جلالی افزود: این مراسم نشان از اراده مردم و انسجام آنها حول محور رهبری انقلاب در برابر تهدیدات دشمن داشت و این حضور بی‌نظیر که برخی آن را بزرگترین مراسم تشییع پیکر یک فرد در دنیا می‌دانند پاسخ بین‌المللی به آمریکا بود که شما قهرمان ضدتروریسم جهان را  ترور کردید و در افکار عمومی جهان محکوم هستید. در واقع این مراسم همه تهدیداتی که دشمن مدت‌ها بر روی آن کار کرده بود را یک شبه خنثی کرد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس یادآور شد: مدیریت راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی از یک تهدید جدی (شهادت قهرمان ملی) یک فرصت مهم یعنی تکوین مکتب شهید سلیمانی به عنوان راه عملی مبارزه با دشمن را پدید آورد که بسیار قابل توجه است.

ایران در پدافند هوایی به بازدارندگی فعال رسیده است

سردار جلالی تولید بازدارندگی عمده در پدافند هوایی در برابر هواپیماهای با سقف پرواز بالا پس از انهدام پهپاد جاسوسی آمریکا را نیز از دیگر دستاوردهای ایران در دوران فشار حداکثری خواند و گفت: تولید بازدارندگی در برابر تهدیدات نظامی امریکا تا جائی که دشمن راهبرد فشار حداکثری را صرفا مادون اقدام نظامی تعریف می‌نماید یعنی دشمن مراقبت می‌کند تا با ما درگیر نشود و این دقیقا معنای بازدارندگی فعال است.

وی با اشاره به اینکه پاسخ قاطع نظامی ایران در عین الاسد هم بی نظیر بود، تاکید کرد:  بعد از جنگ جهانی  دوم تاکنون تنها کشوری که به تهاجم نظامی امریکا پاسخ نظامی داده است ایران اسلامی بوده است.

کفگیر تحریم‌ها به ته دیگ خورده است

سردار جلالی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه دشمن در حوزه جنگ اقتصادی و تحریم‌ها به آخر خط رسیده است و کارزار فشار حداکثری روبه پایان است، گفت: تحریم‌های کم‌اثر و بعضا تکراری حاکی از آن است که کفگیر تحریم‌ها به ته دیگ خورده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد:  شاید کمی زود باشد که طرف بازنده و برنده را تعریف کنیم اما شواهد و قرائن نشان می دهد که دشمن نتوانسته به اهدافش علیه ما برسد، البته به ما زحمت داده ولی پیروز نشده است.

ایران در برابر ترامپ یک قدم هم عقب نشینی نکرد

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی همچون گذشته روی اهداف خود تاکید دارد و هیچ عقب نشینی هم اتفاق نیفتاده است، گفت: تصویب قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم ها توسط مجلس شورای اسلامی و تاکید همه سران قوای کشور و رهبری معظم بر اجرای قانون نشان می‌دهد که راهبرد ما پویاتر و روبه جلوتر شده است.

انتقام حاج قاسم از ترامپ به قوت خود باقی است/ اراده خود را به آمریکا تحمیل کردیم

سردار جلالی با بیان اینکه الحمدولله رب العالمین ترامپ هم گور به گور شد اما هنوز انتقام حاج قاسم از ترامپ باقی است، ادامه داد: ما اراده خود را بر دشمن تحمیل کردیم بنابراین دشمن باید راهبرد های خود را در برابر ما تغییر دهد و این تنها راه چاره آمریکا در برابر ایران است.

اهدای نشان «خادم الشهدا» به رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور

در حاشیه همایش سراسری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از جلد اول کتاب هوالحبیب توسط سردار دکتر «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور رونمایی شد.

همچنین در این مراسم به پاس مجاهدت‌های دوران دفاع مقدس و تلاش‌ها در حوزه ترویج ارزش‌های دفاع مقدس نشان خادم‌الشهدا به سردار جلالی اهدا شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.