بخش هایی دیگر از اظهارات رئیس جمهور را بخوانید؛

*تا مردم ما در صحنه هستند و تا نیروهای مسلح ما هستند، خطر جنگی وجود ندارد .من باید از مردم تشکر کنم، امسال فشارهای شدید و ناملایمات زیادی داشتند. مردم با ما در تماسند، در فضای مجازی هم وقت می‌گذارم ‌و میبینم نظرات مردم را.

*مردم با فشار شدیدی مواجه بودند؛ مشکل آب داشتیم، مشکل برق داشتیم، مشکلات زیست محیطی داشتیم، مشکلات ارز پیش آمد، اما مردم ما مردم صبور و ‌نجیبی هستند.این همه تبلیغ می‌کنند مردم بیرون بیایند، اما مردم توجه نمی‌کنند.  از نظر امنیت ملی احساس خطر نمی‌کنم، با دنیا روابط بهتری می‌بینم، آینده منطقه را توام را ثبات و صلح بیشتر میبینم. مبنای ما گفتگو است و این روند را ادامه می‌دهیم.

*مردم نگرانی نداشته باشند؛ دولت ایران دنبال تنش و ناآرامی نیست، اما اجازه نمیدهیم حقوق ما زیر پا گداشته شود. همه نظرسنجی ها نشان میدهد اسلامیت مورد توجه مردم است.

*باید باورمان شود که این کشور مال مردم است، مردم ما بدانند پای صندوق آرا آزاد هستند، دموکراسی را تعمیق ببخشیم، مشکلی نخواهیم داشت.  ما هرمقدار تکیه کنیم به مردم و به مردم خدمت کنیم و در عمل نشان دهیم خادم مردم هستیم، هیچ نگرانی از نظام نخواهیم داشت

*حرف‌های کودکانه‌ایست که نظام تهدید می‌شود و‌ نشسته‌اند در امریکا و‌ با گروهک تروریست دست می‌دهند و فکر می‌کنند نظام مستحکم نیست.

*محبوبیت من چیز مهمی نیست، مهم این است که مردم ببینند خدمت میکنیم و‌ همیشه خدمتگزار هستیم .اینکه می‌گویند روحانی فرق کرده، اینطور نیست، میگویند سیاست خارجی روحانی تغییر کرده، اما اینطور نیست، ما تعامل با دنیا را پیگیری می‌کنیم.

*اما نمی‌شود با کسی که یاوه‌گویی می‌کند، متکبر است، مذاکره کرد .لحن امروز ما با امریکا نمیتواند مثل قبل باشد، او به ما فشار می‌اورد، اصول سیاست خارجی ما تغییر نکرده، در سیاست داخلی تغییر نکرده، معتقدم رای ‌نظر مردم‌چیزی است که باید احترام بگذاریم.

*تظاهرات حق مردم است، اعتراض حق مردم است و‌ می‌آیند مردم حرف میزنند، اما نه اینکه تجمع پاسخی باشد به فراخوانی از خارج از کشور. نظرات من درباره سیاست داخلی تغییر نکرده است، دست مردم را می‌بوسم، قبلا هم گرفته‌ام آماده همکاری با همه جناح های سیاسی هستم.ما عبور می‌کنیم از این‌مشکلات، امریکا قادر نیست کاری بکند که ما زانو بزنیم

*مهلت سه‌ماهه داده‌ایم که هرکسی ارز گرفته بگوید چه‌کرده است و‌کجا برده است. فکر من در این سه ماه این بود که با این رانت و فساد چگونه مقابله کنیم.

*هر چیز یارانه‌ای، رانت در خود دارد و‌ فساد می‌اورد، در نان، دارو، سوخت؛ همین الان از ایران سوخت قاچاق می‌شود

*البته باید این یارانه ها را در اختیار مردم بگذاریم، اما باید دست به دست هم بدهیم برای مبارزه با این فساد، دولت هیچ خط قرمزی در این زمینه ندارد و هر کسی در هر مقامی باشد.

*واکنش روحانی به طرح مجلس از سوال از رییس‌جمهور: من ۲۰ سال در مجلس بودم، کاملا شرایط مجلس را درک می‌کنم، گله هم نمی‌کنم، حتی استقبال می‌کنم، اما وقتی دو تا فرد نتوانستند با هم مشکلشان را حل کنند، می روند سراغ قانون، مجلس می‌گوید طبق قانون می‌خواهم عمل کنم، خب ما هم مطابق قانون عمل میکنم و تذکر قانون اساسی می دهم.

*من‌به تمام نماینده‌های مجلس احترام می گذارم، اما استفاده از حق قانونی در این‌گونه مسائل مهم، می‌تواند در حداقل موارد بهره برد. شاید ابن سوال مفید باشد، من شاید در مصاحبه نتوانم برخی حرف‌ها را بزنم، اما آنجا می‌توانم، من برای پاسخگویی به سوال به مجلس می‌روم.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.