قطر: کشورهای خلیج فارس با ایران مذاکره کنند

به گزارش شبکه بلومبرگ، قطر از کشورهای خلیج فارس خواسته است وارد مذاکرات با ایران شوند و حالا که همسایگان منطقه در حال کنار آمدن با اختلافات خودشان هستند، زمان برای میانجیگری قطر برای مذاکرات مناسب است. 

شیخ محمد بن عبدالرحمان الثانی وزیر امور خارجه قطر که مدت هاست خواستار نشستی میان رهبران شورای همکاری خلیج فارس که شامل شش کشور عربی می باشد با ایران شده است،  گفت که  «به اتفاق افتادن این،  امید داریم و هنوز باور داریم که باید اتفاق بیفتد». 
او افزود: دیگر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس هم این تمایل را دارند. 
وزیر خارجه قطر همچنین گفت که این کشور در حال حمایت از مذاکرات ادامه دار میان ایران و کره جنوبی برای اطمینان یافتن از آزادسازی  نفت کش توقیف شده این کشور توسط ایران بوده است. 
وزیر خارجه قطر درباره ی مذاکرات بالقوه میان ایران و آمریکا گفت: قطر در صورتی که طرف های ذی نفع بخواهند،  مذاکرات را تسهیل می کند و ما از هر کسی که برای این کار انتخاب شود،  حمایت می کنیم. 
این مقام ارشد قطری علاوه بر این گفت: ما خواستار دستاوردی در این زمینه هستیم و مایلیم شاهد این باشیم که توافقی حاصل می شود. 
عبدالرحمان الثانی همچنین در این باره گفت: هر چه که باشد، هر کسی که این مذاکرات را انجام دهد،  ما از آن ها حمایت می کنیم. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.