دست یافتن ستاد اجرایی فرمان امام به تولید کیت آنتی ژن تشخیص جهش یافته ویروس کرونا

زهرا شیخی، در توضیح بازدید امروز اعضای کمیسیون بهداشت از ستاد اجرایی فرمان امام گفت: کمیسیون بهداشت با رویکرد حمایت از تولید واکسن داخلی کرونا در ستاد اجرایی فرمان امام حضور پیدا کرد. این ستاد دستاوردهای زیادی به لحاظ کمک به قشر آسیب پذیر و مناطق محروم در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و بحث معیشت مردم داشته است.

وی افزود: ستاد اجرایی فرمان امام با توجه ویژه به موضوع تولید داخل در زمینه بهداشتی و درمانی به خصوص کرونا وارد شده است. ما پا به پای دنیا و در کنار تمامی کشورهای پیشرفته جهان وارد عرصه تولید واکسن کرونا شده ایم. کشور ما از روزهای اول شروع به تولید واکسن داخلی کرد که اکنون در مرحله تست بالینی و تولید کیت آنتی ژن پیشرفته است. طبق توضیحات ارائه شده ستاد اجرایی فرمان امام توانسته کیت آنتی ژن تشخیص جهش یافته ویروس کرونا را تولید کند. این کیت به میزان ۸۶ تا ۹۶ درصد حساسیت تشخیصی دارد.

این نماینده مجلس یادآور شد: در هیچ کجای دنیا واکسیناسیون عمومی نشده و هیچ واکسنی به تولید انبوه نرسیده است. ما باید به تولید داخل و توانمندی ها توجه کنیم. ما همواره در بدترین و سخت ترین شرایط توانسته ایم بر مشکلات غلبه کرده و مقابل تحریم ها بایستیم. اینکه ستاد اجرایی فرمان امام تحریم می شود نشانه ترس آنها از پیشرفت علمی کشور ما است. ما باید به توانمندی مان ببالیم و اعتماد داشته باشیم و هیچ نگرانی از واکسیناسیون عمومی وجود نداشته باشد. خیالمان راحت باشد که مشکلی به وجود نخواهد آمد. ما با واکسن داخلی با فرمولاسیون داخلی کار را پیش می بریم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.