تاثیر کاهش نرخ دلار  بر قیمت مواد غذایی

امیرخسرو فخریان رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای اظهار داشت: قیمت برخی از مواد غذایی مانند خرما با کاهش نرخ دلار  در روزهای اخیر ۱۰ درصد کاهش یافته است و قیمت سایر محصولات نیز که هنوز از سوی تولید کنندگان کاهش نیافته اما روند کاهشی به خود گرفته است.

وی  در پاسخ به سوالی درباره چرایی عدم فروش برخی از کالاهای مصوب به نرخ واقعی خود اظهار داشت: در حالی که قیمت مصوب هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی حداکثر ۳۴ هزار تومان است اما تخم مرغ در شانه های ۳۰ عددی توسط تولید کنندگان در اختیار ما قرار نمی گیرد و بسته های ۲۰ عددی قیمت بالاتری از نرخ مصوب ۳۰ عددی دارد. 

 رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای ادامه داد: در صورتی که تخم مرغ با قیمت مصوب در اختیار ما قرار گیرد ما نیز با همان قیمت آن را توزیع می کنیم به طوری که برخی از اوقات محصولات دیگری مانند برنج تنظیم بازاری تایلندی در اختیار ما قرار می گیرد و با نرخ تعیین شده در بازار عرضه می شود.

قیمت برخی مواد غذایی با کاهش نرخ دلار 10 درصد ارزان شد

اعلام نرخ تخفیف در فروشگاه های زنجیره ای ممنوع شد

وی با اشاره به فعالیت ۶ هزار فروشگاه زنجیره ای در کشور با  سهم ۱۲ درصد در خرده فروشی  کشور تصریح کرد: به دلیل حواشی که در هفته های اخیر درباره تخیف های غیر واقعی در برخی از فروشگاه های گزارش شد از امروز اعلام دو نرخی و تخفیف در فروشگاه های زنجیره ای ممنوع شده است و صاحبان این مشاغل باید تنها نرخ مصرف کننده را اعلام کنند.

فخریان افزود: این امر از امروز در برخی از فروشگاه های زنجیره ای اجرایی شده و به تدریج در سایر فروشگاه نیز اجرا خواهد شد.

قیمت برخی مواد غذایی امسال ۵ مرتبه گران شدند

 رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای  با اشاره به نوسانات بالای مواد غذایی اظهار داشت:  قیمت برخی از مواد غذایی در سال جاری ۵ مرتبه افزایش یافته اما همانطور که اشاره شده روند فعلی قیمت  این محصولات کاهشی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.