تصاویر گردهمایی اعتراضی سهامداران متضرر مقابل سازمان بورس در گروه‌های بورسی و شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود؛ اقدامی که در روزها و هفته‌های اخیر بارها تکرار شده اما نتیجه مشخص آن افت شاخص کل به کانال ۱.۱ میلیونی بوده است.

با اینکه سهامداران معترض پیش‌تر تخم‌مرغ ۲۰۰۰ تومانی هم به ساختمان بورس زده بودند اما پیامد این کار آنها صعود قیمت تخم‌مرغ به قله ۲۲۰۰ تومانی و دورخیز شاخص کل برای سقوط از کانال یک میلیونی بود. با این حال، از بین رفتن سرمایه مردم عادی در بازار بورس و تیره و تار بودن چشم‌انداز آینده چنان عرصه را بر مردم تنگ کرده که جز حضور جلوی ساختمان بورس چاره‌ای دیگر نمی‌بینند.

نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد دولت با سهامداران حقوقی، بازدید نمایندگان مجلس از سازمان بورس و انواع حمایت‌های زیرپوستی و آشکار از بازار سرمایه هم نتوانست مانع سقوط ویرانگر شاخص کل و پودر شدن دارایی مردم شود. پالایش یکم که به محدوده قیمتی پنج هزار تومان یا ۸۰ درصد ضرر رسید (۳۰ درصد تخفیف + ۴۹ درصد سقوط ارزش) و دارا یکم در محدوده قیمتی ۱۰ هزار تومان معامله شد.

این وضع دو صندوق ETF دولتی است که قرار بود پول و ثروت را میان مردم تقسیم کنند. اوضاع در دیگر عرضه‌های اولیه هم بهتر نیست و بسیاری از آنها مدت‌هاست بسیار پایین‌تر از قیمت ابتدایی معامله می‌شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.