آماده باش در تمامی ایالت های آمریکا

به گزارش خبرگزاری رویترز، اف.بی.آی به آژانس‌های پلیس درباره احتمال اعتراضات مسلحانه در سراسر ۵۰ ایالت آمریکا و در روز مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب این کشور هشدار داده‌ است.

میشیگان، ویرجینیا، ویسکانسین، پنسلوانیا و واشنگتن در میان بیش از ده‌ها ایالتی هستند که گارد ملی برای تقویت امنیتی در آنجا مستقر شده است. درضمن، مرکز شهر واشنگتن دی.سی خالی از جمعیت است و خیابان‌های منتهی به کنگره بسته شده و گردان‌های گارد ملی در مرکز شهر مستقر شده اند.

افزایش تدابیر امنیتی در سراسر آمریکا در پی حمله مرگبار ششم ژانویه به کنگره صورت گرفته است. رهبران دموکرات چهار کمیته کنگره روز شنبه به بررسی رویدادها پرداخته و به صورت کتبی از اف.بی.آی و سایر آژانس‌های اطلاعاتی و امنیتی خواستند تا تهدیدها را بشناسند، اطلاعات را به اشتراک بگذارند و اینکه آیا نفوذ خارجی در این شورش‌ها نقش دارد یا خیر.

این نامه از سوی آدام شف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان، برنی تامپسون، رئیس کمیته امنیت کشور مجلس نمایندگان، کارولین مالونی، رئیس نظارت مجلس نمایندگان و جرولد نادلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان امضا شده است.

مقام‌های اجرای قانون بیشترین تمرکز خود را بر امروز (یکشنبه) معطوف کرده‌اند وقتی که جنبش ضد دولتی "بوگالو" قرار است در سراسر ۵۰ ایالت راهپیمایی به راه بیندازد.

استیو مک کرو، مدیر اداره امنیت عمومی تگزاس در بیانیه‌ای اعلام کرد، اطلاعات واصله نشان می‌دهد که افراط گرایان خشونت طلب شاید به دنبال سوءاستفاده از اعتراضات مسلحانه برنامه ریزی شده در آستین به منظور انجام اعمال مجرمانه باشند. تگزاس کنگره خود را در سراسر روز مراسم تحلیف می‌بندد.

در میشیگان نیز کنگره حصار کشی شده و سربازان در سراسر ایالت برای تقویت اوضاع امنیتی مستقر شده‌اند. همچنین نشست‌های روزهای آتی لغو شده است.

فرماندار ایالت مینه سوتا گفته است: ما این تهدیدها را جدی می‌گیریم، زیرا خود را نشان داده اند. کارشناسان به ما گفتند که محتاط باشیم و اقدامات احتیاطی را در نظر گرفته ایم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.