پیش‌بینی تحولات بازار سهام تهران در آخرین هفته دی‌ماه

در هفته گذشته علاوه بر روند نزولی شاخص کل و شاخص هم وزن، دیگر نماگرهای بازار نیز روند منفی داشتند، تنها نکته مثبت معاملات هفته گذشته رشد ۸ درصدی ارزش تقاضای بازار بود که با توجه به رشد ۶۵ درصدی ارزش عرضه بازار در مجموع تاثیر مثبتی بر وضعیت بازار سهام ندارد. نکته مهم‌تر اینکه در دو روز پایانی هفته بازار با مازاد عرضه بسته شد. ارزش مازاد عرضه در روز سه‌شنبه ۲ هزار و ۴۳ میلیارد تومان بود و در روز چهارشنبه نیز رقم هزار و ۸۴۲ میلیارد تومان را ثبت کرد.

در هفته اخیر، تغییرات ارزش معاملات کل بازار سهام در روزهای یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه صعودی بود. کمترین رقم ارزش معاملات کل در روز ‌شنبه بود که ارزشی معادل ۱۴ هزار و ۸۴۲ میلیارد تومان داشت و بالاترین رقم هفته روز دوشنبه محقق شد که به رقم ۲۵ هزار و ۲۴۴ میلیارد تومان بالغ شد.

میانگین ارزش معاملات کل هفته ۱۹ هزار و ۷۳۳ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۲۰ هزار و ۵۴۸ میلیاردی هفته پیشین، افت ۴ درصدی داشته است.

در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس نیز ۱۳ هزار و ۷۳۳ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۱۳ هزار و ۷۵۸ میلیاردی هفته پیشین، افت اندک ۰.۱۷ درصدی داشته است.

بالاترین رقم هفته ۱۴ هزار و ۹۱۵ میلیارد تومان بود که در روز دو‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز ‌شنبه برمی‌گردد که ۱۳ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان بود.

متن کامل این گزارش را با تیتر «بورس در پی سوخت‌گیری + نمودار» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.