واکنش پکن به اخراج ۳ شرکت چینی از بورس نیویورک

به گزارش فاکس نیوز، بورس نیویورک پنجشنبه اعلام کرد که شرکتهای چاینا تلکام، چاینا موبایل و چاینا یونیکام هنگ کنگ را در بازه زمانی ۷ تا ۱۱ ژانویه از تابلو خارج خواهد کرد و امکان معامله بر روی سهام این شرکتها وجود نخواهد داشت.

این اقدام درپی فرمان اجرایی دونالد ترامپ در ۱۲ نوامبر انجام شده که سرمایه گذاری شرکتهایی که به ادعای آمریکا تحت کنترل ارتش چین هستند را ممنوع اعلام کرده بود.

سخنگوی وزارت تجارت و بازرگانی چین در بیانیه ای اعلام کرد: چین مخالف سواستفاده آمریکایی ها از موضوع امنیت ملی از طریق از لیست خارج کردن شرکتهای چینی است و اقدامات تلافی جویانه برای تضمین حقوق مشروع و منافع شرکتهای چینی را انجام خواهد داد.

در ادامه این بیانیه آمده که اقدامات اینچنینی از سوی آمریکا باعث کاهش شدید اعتماد تمام گروه ها در بازار سرمایه آمریکا خواهد شد.

البته وزارت بازرگانی چین اشاره ای به جزئیات واکنش احتمالی خود نکرده اما این اولین بار نیست که آمریکا به بهانه های  مختلف شرکتهای فن آوری چینی را هدف تحریم قرار داده است.فعالیت شرکت هوآوی چین نیز با فشار دولت ترامپ از بازارهای آمریکا ممنوع اعلام شد و واشنگتن با فشار شدید به متحدان خود سعی در محدود کردن فعالیت شرکتهای فن آوری چینی را دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.