اسرائیل در انتظار حملات ایران به حالت آماده باش کامل درآمده است

وبگاه خبری یورو آسیا دیلی روسیه  نوشت: به گفته هیدای زیلبرمان، سخنگوی ارتش اسرائیل، این رژیم با دقت، تمامی حرکات ایران در خاور میانه را تحت نظر دارد و منتظر است تا ایران از عراق و یا یمن دست به حملات هوایی بزند.او توجهات را به سوی ایران و تاکتیک ارتش اسرائیل برای دادن پاسخ به تهدیدها از سوی عراق و یمن جلب کرد. زیلبرمان این دو کشور عربی را جایگاه دوم ایران بعد از لبنان و سوریه در رویارویی با اسرائیل نامید.

به گفته او، ایران طیف وسیعی از امکانات را برای ایجاد خطرات برای دولت یهودی (رژیم صهیونیستی) طراحی کرده است. از جمله، می توان به هواپیماهای بدون سرنشین و موشک هایی اشاره کرد که ایران در اختیار نیروهایش در این کشورها قرار داده است.
این پایگاه خبری در ادامه نوشت: سخنگوی ارتش اسرائیل تهدیدهای ایران را بشکه باروتی نامید که با توجه به حملات کثیر علیه ایران طی یک سال اخیر، در هر لحظه، ممکن است، منفجر شود. از جمله، می توان به ترور (شهادت) سردار قاسم سلیمانی و نزدیک شدن سالگرد ترور وی در روز 3 ماه ژانویه اشاره کرد. در این زمینه، احتمال زیادی وجود دارد تا ایران دست به حمله هوایی جدیدی علیه اسرائیل و یا پایگاه های امریکا در خاورمیانه بزند.

زیلبرمان در رابطه با انتشار خبر مربوط به اعزام زیر دریایی اسرائیل به سوی خلیج فارس گفت که نمی تواند، به صورت رسمی، این خبر را تائید کند و در این میان، تصریح کرد که ارتش اسرائیل آزادانه، می تواند در خاور میانه فعالیت داشته باشد و زیر دریایی های اسرائیل در مکان های مختلفی در تردد می باشند.

در هفته گذشته، زیر دریایی اسرائیل از کانال سوئز عبور کرد و هدفش، به نمایش گذاشتن قدرت اسرائیل علیه ایران است. براساس گزارشات منتشر شده در رسانه های گروهی اسرائیل، این گام از سوی مصر نیز تائید شده است. به گفته منابعی در سرویس اطلاعاتی اسرائیل، هدف از برداشته شدن این گام، دادن هشدار به ایران بوده است.
 پیشتر، خبرهایی در خصوص کاهش تعداد کارکنان سفارت امریکا در بغداد به خاطر نزدیک شدن سالگرد ترور سردار سلیمانی منتشر شد. مقامات رسمی امریکا اعلام کردند که این تصمیم به خاطر خطرات احتمالی از سوی نیروهای حامی ایران در عراق اخذ شده است. در ماه سپتامبر، واشنگتن به عراق هشدار داد که اگر دولت این کشور تدابیر قاطعی برای توقف حملات برندارد، سفارت خود را در بغداد تعطیل خواهد کرد.
کنت ماکنزی، فرمانده نیروی هوایی امریکا در خاور میانه، اعلام کرده که در صورتی که تهران در سالگرد ترور سردار سلیمانی دست به حمله بزند، واشنگتن برای دادن واکنش آمادگی کامل را دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.