این رسانه چینی روز جمعه در مطلبی خاطر نشان کرد ترور سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس و به شهادت رساندن وی و همرزمانش در عراق تازه ترین اقدام تنش زای دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بوده است.

چاینا ارگ تصریح کرد که دولت های مختلف در آمریکا هر از چند گاهی مرتکب اشتباهات تکراری می شوند و درگیری و جنگ به بهانه های مختلف راه می اندازند و از این سیاست غلط نه عبرت می گیرند و نه آن را رها می کنند.

گزارش تحلیلی به نقل از مایکل بلات نویسنده مطلب آورده است که ترامپ هم در حال تکرار اشتباهات دولت های قبلی است کاری که آنها در سال ۲۰۰۳ میلادی کردند و به بهانه های واهی به عراق حمله کردند.

نویسنده تاکید کرده است آمریکا پیشتر هم مرتکب اشتباه بزرگتری شده است این کشور یک توافق بین المللی را که چندین کشور امضا کرده بودند زیر پا گذاشت و آن را نقض کرد ولی به این هم بسنده نکرد و تحریم ها علیه ایران را بازگرداندو تشدید کرد.

گزارش از قول بلات ادامه می دهد که متاسفانه ترامپ از این اشتباهات عبرت نگرفته است او و شماری از مشاوران تندرو هنوز دست از سر ایران برنداشته اند آنها هر روز بر فشارها می افزایند.

بلات بر این باور است که سایه تنش و مناقشه از سر خاورمیانه رفع نشده است و سال ۲۰۲۰ میلادی و حتی سال پس از آن می تواند با مخاطرات بسیار فراوانی برای منطقه همراه باشد.

او نوشته است همان دلایل واهی که آمریکا را وارد جنگ با عراق کرد بار دیگر تکرار می شود دموکرات ها هم مانند همان زمان با ترامپ مخالفت می کنند حتی در مجلس سنا هم اظهارات ترامپ درباره شهید کردن سردار سلیمانی نتوانست هم کیشی های او را قانع کند اما جای تاسف دارد که این اشتباهات هنوز پس از سال های متمادی باز هم تکرار می شود و مصیبت و فاجعه برای بشر به ارمغان می آورد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.