افزایش کرونایی‌ها در آلمان با وجود تعطیلی سراسری

خبرگزاری د.پ.آ. امروز (یکشنبه) به نقل از موسسه روبرت کخ (RKI) اعلام کرد: با استناد به اطلاعات مقامات بهداشتی آلمان طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۲،۷۷۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شده است. همچنین تعداد مرگ های ناشی از کرونا در یک روز اخیر به ۴۰۹ مورد رسیده و مجموعا ۲۶۰۴۹ نفر جان باخته اند.

این در حالی است که چون همه مقامات بهداشتی داده ها را در آخر هفته ارائه نمی کنند ، تعداد موارد گزارش شده توسط موسسه مذکور معمولاً در روزهای شنبه و یکشنبه نسبت به سایر روزهای هفته کمتر است. یکشنبه گذشته ، ۲۰۲۰۰ مورد ابتلای جدید و ۳۲۱ مرگ جدید گزارش شده بود. از زمان شروع همه گیری در آلمان ۱،۴۹۴،۰۰۹ ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده که از این میان تعداد افراد بهبود یافته ۱۰۹۷۴۰۰ نفر است.

آمارها نشان می دهد میانگین ابتلا به کرونا در هفت روز به ۱۹۲.۲ نفر در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر رسیده، در حالی که هدف گذاری دولت آلمان کاهش میزان ابتلا به زیر ۵۰ نفر اعلام شده است.

از چهارشنبه گذشته محدودیت های شدید در سراسر آلمان در حال اجرا است. بیشتر مغازه ها تعطیل هستند. مدارس و مراکز مراقبت های روزانه نیز عمدتا تعطیل شده اند. در همین روز و همزمان با اجرای این سیاست ها، تعداد مرگ و میر ثبت شده روزانه از بیماری همه گیر کووید-۱۹ در آلمان در چهارشنبه گذشته به بالاترین حد خود رسید و با با ۹۵۲ نفر، رکورد مرگ و میر در یک روز از  زمان آغاز همه گیری تا کنون را شکست.

این تدابیر قرار است تا ۲۱ به اجرا گذاشته شود و سپس دولتهای فدرال و ایالتی در مورد چگونگی ادامه آن رایزنی خواهند کرد. این در حالی است که بسیاری از فعالان اقتصادی و سیاستمداران آلمان به دلیل پیامدهای سنگین این تعطیلی های گسترده، مخالف ادامه آن هستند.

دولت آلمان قصد دارد از ۲۷ دسامبر (یکشنبه آینده) واکسیناسیون سراسری را در این کشور آغاز کند. پرسنل مراکز درمانی و افراد آسیب پذیر در برابر ویروس کرونا از جمله سالمندان در اولویت واکسیناسیون سراسری قرار دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.