هشدار مرکل درباره شیوع موج دوم کرونا در آلمان

به نوشته خبرگزاری «رویترز» «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان  در نشستی مجازی با مشاوران اقتصادی این کشوز  گفت که احتمالا شیوع موج دوم کرونا شدید تر ازموج اول خواهد بود. مرکل گفت: «همانطور که در مورد آنفولانزای اسپانیایی اتفاق افتاد، اکنون نیز باید انتظار داشته باشیم که موج دوم شدیدتر باشد.»

بر اساس این گزارش، آلمان به دلیل موفقیت اولیه در مهار کرونا در بهار مورد ستایش قرار گرفت، اما از آن زمان  شروع موج دوم با مشکلاتی مواجه شده است.  براساس داده‌های دانشگاه «جان هاپکینز» این کشور بیش از ۷۱۵۰۰۰ مورد ابتلا به کرونا و حدود ۱۲۰۰۰ مرگ ناشی از کرونا را گزارش کرده است.

 وزیر بهداشت آلمان نیز در زمینه افزایش آمار تلافات این کشور ناشی از موج دوم کرونا گفت، قطعا نشانه هایی از تغییر را مشاهده می‌کنیم ، اما هنوز نمی‌توانیم از تغییر روند صحبت کنیم.

در حالیکه دولت آلمان در دوره دوم قرنطینه مدارس را تعطیل نکرده، سرپرست اتحادیه معلمان این کشور از قرنطینه دست‌کم ۳۰۰ هزار دانش آموز و ۴۰ هزار معلم در این کشور خبر داد و دلیل آن را نیز مبتلا شدن به ویروس کرونا یا تماس با فرد مبتلا ذکر کرد.

چندی قبل صدراعظم آلمان هشدار داد که شهروندان آلمانی برای غلبه بر شیوع موج دوم کرونا تا کریسمس باید نظم و انضباط  بیشتری به‌خرج دهند.  صدر اعظم آلمان در یک نشست مطبوعاتی در برلین گفت: «اینکه آیا این تلاش مشترک بزرگ در ماه نوامبر (آبان) تغییری ایجاد می‌کند، به قوانین مربوط نمی‌شود بلکه به پیروی از این قوانین بستگی دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.