اصابت آتش مرزی پاکستان و هند به کاروان ناظران سازمان ملل

به گزارش منابع رسمی پاکستان، درگیری‌ها میان مرزبانان پاکستان و هند در امتداد خط کنترل "کشمیر" دوباره بالا گرفت و طرف پاکستانی مدعی آغاز این آتشباری توسط نیروهای هند شد.

روابط عمومی ارتش پاکستان نیز ساعاتی پیش اعلام کرد: تیراندازی مرزبانان هندی به خاک پاکستان کاروان ناظران نظامی سازمان ملل در نزدیکی محل درگیری‌ که با برای دیدار با آسیب‌دیدگان پاکستانی ناشی از درگیری‌های مرزی با هند حضور داشتند، را هدف قرار داد.

در این حادثه دو خودروی متعلق به ناظران نظامی سازمان ملل در پاکستان هدف آنچه که این کشور تیراندازی مرزبانان هندی خواند، قرار گرفت اما آسیبی به مقام های نظامی سازمان ملل وارد نشد.

ارتش پاکستان به حادثه امروز در خط مرزی کشمیر واکنش نشان داد و نقض پیمان آتش‌بس مرزی از سوی نیروهای هندی را محکوم کرد.

مرزهای زمینی پاکستان و هند به عنوان دو رقیب هسته‌ای در جنوب آسیا در هفته‌های اخیر بار دیگر شاهد تبادل سنگین آتش بود. به رغم قرارداد آتش بس میان دو کشور که در سال ۲۰۰۳ امضا شد، مرزهای این دو همسایه در شبه‌قاره به ویژه در منطقه کشمیر همواره دستخوش درگیری و تیراندازی متقابل از سوی دو طرف بوده است.

عملیات هوایی هند در خاک پاکستان در اسفندماه ۹۷، سرنگونی دو فروند جنگنده هندی توسط پاکستان، حادثه تروریستی بهمن‌ماه ۹۷ در منطقه «پولواما» علیه نیروهای هندی، لغو امتیازات ویژه منطقه جامو کشمیر از سوی دهلی و تصویب قانون اعطای شهروندی در هند، از جمله تنش‌های سیاسی، دیپلماتیک و نظامی اخیر میان دو کشور به شمار می‌رود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.