محدودیت‌های شب یلدا در کرج اعلام شد

غفور قاسم پور از تغییر ساعت محدودیت‌های کرونایی در آستانه شب یلدا خبر داد و گفت: طبق تصمیم  قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا و به دنبال بررسی‌های انجام شده، به منظور پیشگیری و کاهش حجم ترددهای درون شهری و برون شهری و همچنین خودداری از گردهمایی‌ها در شب یلدا، فعالیت کلیه اصناف به جز مشاغل گروه یک( خدمات ضروری)در روزهای شنبه و یکشنبه ۲۹ و ۳۰ آذرماه از ساعت ۲۱ به ساعت ۱۸ کاهش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه همه باید تابع قوانین ضدکرونایی باشند به قوانین منع تردد شبانه نیز اشاره کرد و افزود: همچنین تردد خودروهای شخصی نیز ( در این دو روز ) از ساعت ۲۰ ممنوع است.

معاون استاندار در ادامه با اشاره بر ضرورت تغییر سبک زندگی اجتماعی متناسب با شرایط کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خاطرنشان کرد: شب یلدا سنت دیرینه ایرانیان است اما امسال به جهت شرایط کرونایی امکان دورهمی ها را در بلندترین شب سال نخواهیم داشت و خانواده‌ها می‌توانند شب یلدا را در بستر فضای مجازی برگزار کنند و از یکدیگر باخبر شوند، البته هزینه‌های اضافه را هم صرف خانواده های نیازمند کرونایی نمایند.

قاسم پور تاکید کرد: بی مبالاتی در دورهمی‌های شب یلدای امسال بسترساز اندوهی طولانی نشود چرا که در صورت عدم رعایت ضوابط اجتماعی و قوانین کرونایی، قطعا شاهد چالش‌های جدیدی خواهیم بود.

وی افزود:  آثار مثبت همراهی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط صنوف و مردم شهرستان کرج در یک ماه گذشته کاملا محسوس است و طی این مدت شاهد کاهش آمار مبتلایان، بستری و فوتی‌ها بوده‌ایم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.