آمریکا گروه ویژه پاسخ به حملات سایبری تشکیل داد

به گزارش المیادین، جامعه اطلاعاتی آمریکا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کرد گروهی ویژه برای هماهنگی پاسخ دولت به حمله گسترده سایبری تشکیل شده است

جامعه اطلاعاتی آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: این گروه ویژه، «گروه یکپارچه هماهنگی سایبری» را حمایت می‌کند. این گروه دفتر تحقیقات فدرال (اف بی آی) و آژانس امنیت زیربنایی و دفتر مدیر امنیت ملی را شامل می‌شود.

جامعه اطلاعاتی آمریکا اضافه کرد: وضعیت ناشی از حمله سایبری همچنان ادامه دارد و تلاش برای شناسایی همه حملاتی که به شبکه‌های دستگاه‌های الکترونیکی دولت فدرال آسیب وارد کرده است ادامه خواهد یافت. از همه کسانی که اطلاعاتی درباره این حمله سایبری در اختیار دارند درخواسته شد با دفتر تحقیقات فدرال (اف بی آی) تماس بگیرند.

دو روز پیش، رویترز با استناد به منابع گزارش داده بود که گروهی از هکر‌ها با حمایت یک دولت خارجی موفق شدند به سیستم وزارت خزانه‌داری آمریکا و اداره مخابرات و اطلاعات ملی دسترسی پیدا کنند و داده‌های آن‌ها را به سرقت ببرند. واشنگتن پست  هم نوشت هکر‌های روس به دست داشتن در این هک متهم شدند، هیچ مدرکی در این پیام ارائه نشده است. این در حالی است که روسیه این اتهامات را رد کرده و آن‌ها را بی‌اساس خوانده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.