درخواست ۱۰۰ جمهوری‌خواه برجسته از ترامپ

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، در بیانیه‌ای که به امضای بیش از ۱۰۰ شخصیت جمهوری‌خواه رسیده، آمده است: امتناع دونالد ترامپ و عدم اجازه او برای انتقال ریاست جمهوری خطراتی را برای امنیت ملی ما به همراه دارد، آن هم در زمانی که آمریکا با یک پاندمی جهانی و تهدیداتی جدی از جانب دشمنان جهانی، گروه‌های تروریستی و دیگر نیروها مواجه است.

این بیانیه از جمله به امضای تام ریج، وزیر امنیت داخلی دوران ریاست جمهوری جورج بوش، مایکل هیدن، مدیر سابق سیا و جان دی. نگروپونته رسیده که سابقا به عنوان مدیر اطلاعات ملی آمریکا خدمت می‌کرد.

در این پیام از "رهبران جمهوری‌خواه به ویژه در کنگره" خواسته شده تا آشکارا از دونالد ترامپ بخواهند تا "حمله ضد دموکراتیک به انسجام انتخابات ریاست جمهوری" را متوقف کند.

ترامپ هنوز به شکست مقابل جو بایدن اذعان نکرده است و همچنان شکایت‌هایی را در برخی ایالات دنبال می‌کند. در همین حال، رئیس اداره کل خدمات عمومی آمریکا (جی‌اس‌ای)، در نامه‌ای رسما جو بایدن را به عنوان پیروز انتخابات به رسمیت شناخته و خبر داده که آماده آغاز روند رسمی انتقال قدرت است. ترامپ هم در رشته توئیتی با تایید این مطلب گفت که دستور داده تا مقدمات مرسوم و لازم آغاز شود.

امضاکنندگان این بیانیه از رهبران جمهوری‌خواه خواسته‌اند تا قویا با "تلاش‌های خطرناک و فراقانونی برای ترساندن مقام‌های انتخاباتی ایالتی و تحریف مسیر کالج الکترال" مقابله کنند.

بیانیه مقام‌های امنیت ملی آمریکا ساعاتی پیش از آن منتشر شد که مقام‌ها در میشیگان رسما نتایج انتخابات را تایید کنند. براساس آن، بایدن با ۱۵۵ هزار رای بیشتر توانست ترامپ را در این ایالت شکست داده و آرای الکترال آن را بگیرد.

در این بیانیه آمده است: رئیس جمهور ترامپ همچنان به تلاش‌ها برای ایجاد تردید در صحت این انتخابات ادامه می‌دهد و در فرایندهای انتخاباتی ایالتی مداخله می‌کند که تضعیف دموکراسی ماست و خطرات بلندمدت آسیب به نهادهای ما را در پی دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.