بضرر چند ده میلیارد دلاری بایدن به ایالت‌های آمریکا

این مطالعه به سفارش ایالت وایومینگ انجام گرفت که یکی از بزرگترین ایالتهای تولید نفت و گاز در آمریکاست و هدف آن اعمال فشار بر کمپین جو بایدن، رییس جمهور منتخب آمریکاست که قول داده است لیزینگ زمینهای فدرال برای حفاری جدید نفت و گاز را در راستای مقابله با تغییرات جوی ممنوع کند.

مارک گوردون، فرماندار وایومینگ در یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی نتایج این مطالعه را اعلام و اظهار کرد پیش بینیهای اقتصادی برای وایومینگ به صراحت نگران کننده هستند.

سیاست ممنوعیت حفاری بیش از همه به ضرر وایومینگ و نیومکزیکو خواهد بود که بیشترین فعالیت حفاری در زمینهای فدرال انجام می گیرد. بدون لیزینگ جدید، این ایالتها فرصت درآمدزایی از چاههای جدید در زمینهای فدرال را از دست می دهند. در نتیجه این ایالتها تا سال ۲۰۲۵ سالانه به ترتیب ۳۰۴ میلیون دلار و ۹۴۶ میلیون دلار درآمد مالیاتی از دست خواهند داد.

طبق نتایج این بررسی، ضرر سالانه درآمد و سرمایه گذاری تا سال ۲۰۴۰ که صنعت نفت و گاز بهره وری بیشتری پیدا کرده و قیمتها رشد می کنند، افزایش خواهد یافت. پیش بینی می شود ضرر سرمایه گذاری بین سال ۲۰۳۶ تا سال ۲۰۴۰ به ۱۶۴.۵ میلیارد دلار می رسد.

بایدن ۲۰ ژانویه قدرت را به دست می گیرد و قول داده است سیاستهای جدی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای عامل گرمایش زمین را پیش بگیرد. سیاست دولت وی کاملا خلاف جهت دونالد ترامپ خواهد بود که در چهار سال گذشته افزایش تولید نفت و گاز را در دستور کار قرار داده بود.

بر اساس گزارش رویترز، مقامات وایومینگ اظهار کردند سیاست ممنوعیت حفاری جدید باعث خواهد شد تولید و آلایندگی به مناطق دیگری مانند مکزیک یا کانادا منتقل شود و تاثیری که دولت برای کمک به کاهش آلایندگی از طریق محدودیت حفاری به دنبال آن است، حاصل نمی شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.