آخرین جزییات از وضعیت آنفلوآنزای پرندگان در مازندران

زنگ خطر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان روزهای ابتدایی آذر ماه امسال در فریدونکنار به صدا درآمد و بعد از انجام نمونه‌برداری نتیجه مثبت و مازندران به‌عنوان کانون بیماری اعلام شد و پس از آن  تلف شدن دو بال قو در محمودآباد در اواسط آذر ماه نگرانی‌ها را بیشتر و بیشتر کرده است. 

باتوجه به این شرایط و حضور پرندگان مهاجر در محیط‌های تالابی و آب‌بندان‌های استان مازندران، پایش‌ها و نظارت‌ها که همواره در دستور کار محیط زیست است در این زمان از سال بیشتر شد.

کوروس ربیعی مسؤول حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در این‌باره اظهار کرد: ماموران محیط زیست به‌صورت دایم پایش‌ها را در مناطق مختلف استان در دستور کار دارند.

وی افزود: در تالاب سرخرود باتوجه به ورود قوها از آذر ماه تا پایان مهاجرت این گونه از پرندگان  بهمن حضور ماموران، مراقبت و حفاظت از قوها را در دستور کار خود دارند تا این گونه از منطقه متفرق نشوند و ناامنی و آسیبی به جمعیت به قوها وارد نشوند.

مسؤول حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران بیان کرد: تغذیه دهی، حفاظت ‌شبانه‌روزی و مستمر و استقرار نیروها با تشدید نظارت‌ها در منطقه سرخرود از جمله اقداماتی است که در این ایام در دستور کار قرار دارد.

ربیعی با اعلام اینکه به‌جز سه مورد گزارشی درباره آنفلوآنزا در مازندران نداشتیم، تصریح کرد: هفته گذشته جمعیت قوها به ۶۵۰ بال رسید ولی باتوجه به سرمای هوا ممکن است جمعیت بیشتر شده باشد.

وی در پایان گفت:  لازم است مردم هرگونه تلفات غیرعادی را به ادارات دامپزشکی و محیط زیست مراجعه کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.