مهاجرت نیویورکی‌ها از شهر به دلیل بحران کرونا

به گزارش نیویورک‌پست، آمار ارائه شده از سوی اداره پست آمریکا حاکی است که از اول مارس تا ۳۱ اکتبر (۱۱ اسفند ۹۸ تا ۱۰ آبان ۹۹)، ساکنان این شهر ۲۹۵ هزار و ۱۰۳ فرم تغییر آدرس محل سکونت را پر کرده اند.

رقم دقیق، هر چه باشد، باید به این مساله توجه داشت که این حجم مهاجرت از زمان آغاز شیوع کووید – ۱۹ در شهر نیویورک در اوایل بهار سال جاری آغاز شد که بسیار بیشتر از سال های قبل است.

تنها از ماه مارس تا ژوئیه (اسفند ۹۸ تا تیر ۹۹)، ۲۴۴ هزار و ۸۹۵ درخواست تغییر آدرس به مقاصدی در خارج از این شهر ارائه شده که بیش از دو برابر ۱۰۱ هزار و ۳۴۲ مورد در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ است.

به گفته کارشناسان، شیوع ویروس کرونا تنها عامل فرار از نیویورک نیست، بلکه مسائل دیگری چون نگرانی های اقتصادی، اوضاع نابسامان مدارس و افزایش جرم و جنایت به آن دامن زده است.

اطلاعات به دست آمده از اداره پست آمریکا نشان می دهد که بسیاری از افرادی که از نیویورک مهاجرت کرده اند، جزیره لانگ آیلند، وست چستر یا نیوجرسی را برای اسکان برگزیده اند.

داده ها مشخص نمی کند که آیا درخواست های مهاجرتی، موقتی است یا دائمی.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چندی پیش از بزهکاری در شهر نیویورک ابراز نگرانی کرد.

وی از دولت محلی خواست واحد ضد جرم در اداره پلیس شهر نیویورک را که پیشتر در سال جاری برچیده شده بود، دوباره دایر کند.

از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا در آمریکا تاکنون بیش از ۱۱میلیون و ۲۲۶ هزار نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده و از این میان بالغ بر ۲۵۱ هزار و ۲۵۶ نفر جان خود ار از دست داده‌اند.  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.