پشتیبانی آمریکا از حملات هوایی اسرائیل در سوریه

 «جیمز جفری»، نماینده آمریکا در امور سوریه و در ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضد داعش، اذعان کرده که رئیس جمهور این کشور از حملات هوایی رژیم صهیونیستی در سوریه حمایت کرده است.

جفری در مصاحبه با المانیتور به سیاست‌گذاری دولت آمریکا در قبال سوریه پرداخته و مدعی شده است: «من و پمپئو دولت را متقاعد کردیم در صورتی که به مشکلات ایجاد شده از سوی ایران در سوریه رسیدگی نشود نمی‌توان به مشکل داعش نیز رسیدگی کرد.»

این مقام ارشد دولت آمریکا درباره حملات رژیم صهیونیستی در سوریه نیز گفته از زمانی که وارد دولت آمریکا شده، ترامپ از این حملات حمایت می‌کرده است.

جفری در این مصاحبه به دیدار خود با «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اشاره کرده و می‌گوید که در دولت آمریکا تنش‌هایی بر سر این مسئله به وجود آمده است، اما در نهایت وی و همراهانش در این جدال پیروز شده‌اند.

«جیمز جفری» روز چهارشنبه از تصمیم واشنگتن برای اعمال تحریم‌های جدید علیه دمشق خبر داد.

نماینده آمریکا در امور سوریه گفت «قصد داریم تحریم‌های جدیدی را علیه سوریه در هفته‌های آینده اعمال کنیم، اما تاریخ دقیق آن تعیین نشده است.»

این مقام آمریکایی بار دیگر به اتهام‌زنی علیه مقامات دولت سوریه پرداخته و مدعی شد «باید فشار‌ها به دولت سوریه تا زمانی که بپذیرد راهی برای خروج از بحران به جز راهکار سیاسی وجود ندارد، ادامه یابد.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.