«عبدالله دوم» پادشاه اردن روز جمعه گفت که روابط این کشور با رژیم صهیونیستی در بدترین حالت خود قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری صفا، وی که در اندیشکده واشنگتن برای مطالعات خاور دور حضور داشت درباره موضوعات داخلی رژیم صهیونیستی صحبت کرد.

وی درباره شکستن بی تحرکی در روند صلح و نقش آمریکا در این زمینه گفت: «کسانی که می‌گویند امکان ایجاد صلح میان فلسطینیان و اسرائیل بدون حمایت آمریکا وجود دارد، منطقه ما و نقشی که آمریکا در آن ایفا می‌کند را نمی‌دانند.»

عبدالله دوم گفت: «معتقدم که همه ما در این سالن اطمینان داریم که تنها راه حل برای درگیری میان فلسطینیان و اسرائیل راه حل دو دولت است چون هرگونه جایگزین آن، برای همه ما بد خواهد بود. »

پادشاه اردن اضافه کرد: «متاسفانه همانطور که می‌دانید روند صلح در رکود قرار دارد. اسرائیل دو انتخابات برگزار کرده و احتمال دارد دور دیگری از انتخابات در آنجا برگزار شود و باعث تاسف است که نمی‌توانیم دو طرف را (اسرائیل و فلسطینیان) گرد میز مذاکرات آوریم.»

پادشاه اردن درباره موضوع افراطی گری با اشاره به این موضوع به عنوان چالشی برای جهان، گفت: «می‌توانیم بگوییم که داعش در سوریه و عراق شکست داده شد اما این گروه نابود نشده است و طی دو ماه پیش شاهد حضور آنها در نزدیکی مرزهای اردن و در غرب عراق بودیم. این موضوعی جهانی است و سیاستمداران باید بدانند که دشمن واقعی کیست.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.