آمریکا: ما از حملات هوایی اسرائیل در سوریه حمایت می‌کردیم

«جیمز جفری»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور سوریه گفته دولت «دونالد ترامپ» از حملات هوایی رژیم صهیونیستی در سوریه حمایت کرده است. 

جیمز جفری درباره نحوه شکل‌گیری سیاست دولت ترامپ در سوریه و نقش خودش و «مایک پامپئو» در این سیاست به پایگاه «المانیتور» گفت: «وزیر پامپئو و من افراد داخل دولت را درباره یک چیز مجاب کردیم: اگر به مشکل زیربنایی ایجادشده توسط ایران در سوریه رسیدگی نکنید، نمی‌توانید به مشکل داعش هم رسیدگی کنید. ما همه اینها را در یک راستا می‌دیدیم.»  

وی در ادامه گفت: «بعد از آن، مسئله عملیات‌های هوایی اسرائیل پیش آمد. وقتی من وارد دولت شدم، آمریکا از این حملات حمایت کرد.»

جیمز جفری گفت: «من به آنجا رفتم و نخست‌وزیر نتانیاهو و دیگران را دیدم. آنها فکر می‌کردند که ارتش آمریکا و دستگاه‌های اطلاعاتی به اندازه کافی از آنها حمایت نمی‌کند. منازعه بزرگی در داخل دولت آمریکا آغاز شد و ما در این جدال برنده شدیم.»

این مقام آمریکایی در ادامه اظهاراتش گفت: «ما به این طریق سیاستمان در قبال سوریه را به نحوی یکپارچه کردیم که داخل سیاستمان در قبال ایران آشیان گرفت. نتیجه کار، حصول موفقیت نسبی بوده چون ما - با دریافت کمک‌های زیاد از ترک‌ها- توانسته‌ایم اوضاع را باثبات کنیم.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.