آمریکا ۶ نهاد و ۴ کشتی کره شمالی را تحریم کرد

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وزارت خزانه‌داری آمریکا در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: امروز، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC) وزارت خزانه‌داری آمریکا ۶ نهاد و ۴ کشتی مربوط به انتقال زغال سنگ کره شمالی را تعیین و شناسایی کرد.

از استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا این‌طور نقل شد که "جمهوری خلق دموکراتیک کره همچنان ممنوعیت سازمان ملل بر روی صادرات زغال سنگ- که سرمایه کلیدی برای این کشور به وجود می‌آورد و به تأمین مالی برنامه‌های سلاح‌های کشتار جمعی آن کمک می‌کند- را دور می‌زند."

وی افزود: رژیم کره شمالی اغلب از کار اجباری اردوگاه‌های زندان در صنایع معدنی خود از جمله زغال‌سنگ، استفاده می‌کند و مردم خود را برای پیشبرد برنامه‌های غیرقانونی تسلیحاتی خود، استثمار می‌کند.

شش نهاد جدید، از جمله شرکت چینی Always Smooth مستقر در لندن، در فهرست آمریکایی تبعه‌های مشخص شده ویژه (SDN) قرار گرفته‌اند.

این فهرست همچنین شامل شرکت Good Siblings مستقر در لندن و Korea Daizin Trading Corp در هانوی است. باقی این شرکت‌ها عبارتند از Bridge Shipping Co-HKG ،Thinh Cuong Co و WeiHai Huijiang Trade.

وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت همه شرکت‌های در فهرست فوق، خطر تحریم ثانویه برای کره شمالی را به همراه دارند.

چهار کشتی مربوط به شش نهاد مذکور هم تحت تحریم‌های تازه آمریکا علیه کره شمالی قرار گرفته‌اند.

اسامی این کشتی‌ها "آسیا بریج"- که با نام "آسیا بریج ۲" هم شناخته می‌شود-، "کام بریج"، "لاکی استار" و "استار ۱۸ با پرچم ویتنام" است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.