نمکی: برگ‌های برنده‌ای برای دنیا رو خواهیم کرد

سعید نمکی وزیر بهداشت امروز در نشست با فرماندهان نیروهای مسلح و سازمان بسیج با اشاره به همکاری و مشارکت خوب نیروهای مسلح با وزارت بهداشت در مسیر مبارزه با کرونا، اظهار داشت: بحث مدیریت کرونا فقط مربوط به وزارت بهداشت نیست، بلکه مربوط به مدیریت نظام جمهوری اسلامی است تا بتوانیم اقداماتی انجام دهیم و به مردم بگوییم که شرمسار شما نیستیم.

وی ادامه داد: موضوع دیگر این است که به بیرون از خارج سیگنال بدهیم که ما از شما جلوتر هستیم؛ ما اکنون از آمریکا پنج بر یک جلو هستیم؛ ضمن اینکه سختی‌های زیادی بر ما تحمیل شد و به اعتقاد بنده، بعد از قیام امام حسین(ع) در کربلا، بر هیچ امتی چنین سختی‌ها و ظلمی که این روزها بر ما شده، روا نشد. 

وزیر بهداشت با اشاره به مشقت‌های زیاد وزارت بهداشت در تأمین وسایل حفاظتی در مقابل کرونا، خاطرنشان کرد: در روزهای اول شروع کرونا، ماسک و لباس می‌آوردیم، اما در فرودگاه اجازه ورود به ما نمی‌دادند یا در خصوص واکسن آنفلوانزا از کشور فرانسه این واکسن را آوردیم، اما در فرودگاه اسپانیا، آمریکا نگذاشت بیاوریم؛ در حالی که اکنون ما پنج بر یک از آمریکا جلو هستیم. 

نمکی با اشاره به نقش و مشارکت مردم در مبارزه با کرونا، بیان داشت: تا زمانی که دعای نیمه‌ شب یک مادر شهید و آه یک جانباز قطع نخاع وجود دارد، ما در نمی‌‌مانیم. امروز در نقطه‌ای قرار داریم که یکی از نقاط خیلی حساس کشور را شاهد هستیم و چنین اپیدمی‌ هر 150 سال یکبار کشوری را تهدید می‌کند و با خداوند عهدی بسته‌ایم تا مردم این سرزمین در لوای جمهوری اسلامی، احساس حقارت نکنند.

وی با اشاره به اقدامات قابل توجه در تأمین امکانات لازم برای درمان بیماران کرونایی در کشور، افزود: ما ظرف دو ماه رمدسیویر و فاویپراویر را در ایران ساختیم؛ضمن اینکه پنجاه و شش روزه ماسک تولید کردیم و توانستیم آن را نیز صادر کنیم. همچنین در خصوص واکسن کرونا کاری می‌کنیم کارستان و دنیا قبول کرد که ما یکی از پیشتازان واکسن‌سازی هستیم. 

وزیر بهداشت با اشاره به نقش مهم اخلاص در خدمت‌رسانی به مردم، یادآور شد: همین همدلی و وفاق بین دستگاه‌های مختلف کار خداوند است و اینکه ما می‌گوییم اینجا خانه بچه‌های بسیج است و بسیجیان می‌گویند آنجا نیز خانه شماست، این کار خداوند است؛ البته قدم‌های غیرعالمانه برداشته نشده اما نمی‌گوییم خطایی نکرده‌ایم. 

وی تأکید کرد: بنده به شدت روزهای آینده را روشن‌تر از اکنون می‌بینم و تردید ندارم برگ‌های برنده‌ای برای دنیا داریم که رو خواهیم کرد. 

نمکی با اشاره به اهمیت ایجاد زیرساخت‌های لازم در مبارزه با شیوع کرونا در کشور، تصریح کرد: این کاری که اکنون انجام می‌دهیم، علاوه بر کرونا یک زیرساخت کاملا مقتدر برای نظام خواهد بود و موضوع طرح محله‌محور نیز اولین تجربه در جمهوری اسلامی است. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.