فائوچی پیشنهاد حضور در دولت بایدن را پذیرفت

به گزارش پایگاه خبری «آکسیوس»، فائوچی به شبکه «ان‌بی‌سی» گفت با بایدن درباره این پیشنهاد حرف زده و به او گفته فکر خوبی است. وی افزود برای بایدن روشن کردم که ممکن است زدن ماسک بعد از گذشت ۱۰۰ روز هم نیاز باشد.

جو بایدن در مصاحبه روز پنجشنبه با شبکه سی‌ان‌ان گفت در روز تحلیف از آمریکایی‌ها خواهد خواست ۱۰۰ روز دیگر به زدن ماسک ادامه دهند. او این اقدام را وظیفه میهن‌پرستانه برای ممانعت از شیوع کرونا خواند.

مدیر موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا درباره واکسن کرونا هم گفت: همانطور که وارد ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس می‌شویم، افراد بیشتری می‌توانند واکسینه شوند، بنابراین زمان آن است که ادامه دهیم و تسلیم نشویم.

در ماه‌های گذشته و بعد از آغاز همه‌گیری مرگبار کرونا در آمریکا، رابطه دونالد ترامپ با «آنتونی فائوچی» از اعضای کارگروه ویژه کاخ سفید برای مقابله با کرونا، جنجالی بوده و او بارها مجبور شده ادعاهای رئیس‌جمهور آمریکا درباره ویروس کرونا را تصحیح کند. بایدن اما در طول مبارزات انتخاباتی خود بر اهمیت گوش دادن به توصیه‌های دانشمندان و کارشناسان پزشکی تاکید کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر در مبارزات انتخاباتی در جمع هوادارانش در میامی گفته بود آنتونی فائوچی، متخصص ارشد بیماری‌های عفونی دولت خود را اخراج خواهد کرد.

جو بایدن در واکنش گفته بود: «شب گذشته ترامپ گفت که قصد دارد دکتر فائوچی را اخراج کند. من ایده بهتری دارم. مرا انتخاب کنید و من دکتر فائوچی را استخدام می‌کنم! و دونالد ترامپ را اخراج می‌کنم».

این در حالی است که طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، شمار کلی قربانیان کرونا در آمریکا همچنان افزایشی است و در شبانه‌روز گذشته با ثبت رکورد جدید سه هزار و ۵۰۶ قربانی به مرز ۲۸۰ هزار نفر رسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.