دعوت بایدن از فائوچی برای حضور در تیم مبارزه با کرونا

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بایدن در مصاحبه‌ای گفت، فائوچی که در حال حاضر رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا است، با او و تیم کرونای دولتش صحبت کرده است.

بایدن دراین‌باره گفت:‌ «از وی درخواست کردم در همین مقام که در دولت‌های چند رئیس جمهور عهده دار بوده باقی بماند و از او دعوت کردم مشاور ارشد پزشکی من و عضوی از تیم کووید باشد».

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا افزود: «هر زمان که فائوچی بگوید واکسن کووید-۱۹ ایمن است، آن را دریافت می‌کنم و از تزریق آن در معرض عموم خوشحال خواهم شد».

دولت بریتانیا روز چهارشنبه اولین کشوری بود که استفاده از واکسن شرکت «فایرز» برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را تأیید کرد. فائوچی در مصاحبه‌ای در این باره گفت، لندن در تأیید این واکسن «با احتیاط» کافی عمل نکرده و دست به اقدام عجولانه زده است.

با این حال فائوچی روز پنجشنبه در مصاحبه با شبکه «بی‌بی‌سی»، در توضیح اظهاراتش گفت: «رویه‌ای که در این خصوص [در آمریکا] داریم بیش از بریتانیا زمان می‌برد و این واقعیت است. اما بدین معنا نیست که سهل‌انگاری صورت گرفته باشد».

فائوچی افزود: «به آنچه بریتانیا از لحاظ علمی و از نقطه نظر مقررات انجام می‌دهد، اطمینان زیادی دارم».

در حال حاضر بریتانیا رکورد دار بیشترین تلفات ویروس کرونا در اروپا بوده و آمریکا نیز بیشترین شمار قربانیان این بیماری در جهان را ثبت کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.