افزایش انتقادها از مهمانی های پمپئو در روزهای سیاه کرونایی در آمریکا

به گزارش خبرگزاری فرانسه، انجمن خدمات خارجی آمریکا، اتحادیه کارگری و انجمن حرفه ای دیپلمات های آمریکایی در بیانیه ای با اشاره به آنکه وزارت خارجه آمریکا در سال جاری به دلیل شرایط کرونا از سفارتخانه های خود خواسته تا رویدادهای خود را به صورت مجازی برگزار کنند، ارسال دعوت نامه از طرف پمپئو برای برگزاری جشن های آخر سال را ناامیدانه خواندند.

براساس بیانیه انجمن های مذکور، در حالی که حضور در این رویدادها برای مدعوین اجباری نیست، اما برای کارمندان وزارت امور خارجه و کارگران پذیرایی پیمانی این مورد صدق نمی کند.

در بیانیه آمده است که کارگران پذیرایی اغلب از کارفرمایان خود بیمه درمانی دریافت نمی کنند و برای حفظ شغل خود باید در این رویدادها کار کنند.

رابرت منندز رهبر عالی حزب دموکرات در کمیته روابط خارجی مجلس سنا نیز در نامه ای به پمپئو ابراز نگرانی کرد که کارمندان برای حضور در این رویداد احساس فشار می کنند.

وی افزود: امیدوارم با نزدیک شدن به این فصل تعطیلات دشوار و غیرمعمول، شما سلامتی کارمندان وزارت خارجه و کارگران را در اولویت قرار داده و هرگونه رویداد حضوری که ارتباط چندانی با مأموریت های رسمی ندارد لغو کنید.

درحالیکه آمریکا روزهای بسیار مرگباری را در دوران شیوع کرونا پشت سر می گذارد، اما رییس جمهور شکست خورده در انتخابات و پمپئو با نادیده گرفتن هشدارها در حال برگزاری جشن کریسمس در کاخ سفید هستند.

این مراسمات در حالی برگزار می شود که مقامات بهداشتی آمریکا بارها در مورد تجمع کردن در محل های سرپوشیده به علت افزایش خطرات شیوع ویروس کرونا هشدار داده اند.

روزنامه واشنگتن پست روز پنجشنبه گزارش داد که مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا نیز به دنبال برگزاری جشنی در مقر وزارت خارجه است و هم اکنون برای ۹۰۰ مهمان دعوت نامه ارسال کرده است.

در دعوتنامه پمپئو که یک نسخه از آن بدست واشنگتن پست رسیده ،آمده که &#۳۹;دیپلماسی در خانه برای تعطیلات ظهر در اتاق بنجامین فرانکلین ۱۵ دسامبر (۲۵ آذر) برگزار می شود.

سخنگوی این مراسم برای توجیه ارسال دعوت نامه پمپئو و برای برگزاری جشن در این روزهای کرونایی گفت: مقامات قرار است در این مراسم به کار کامل پروتوکل های بهداشتی از جمله حفظ فاصله اجتماعی را رعایت کنند و استفاده از ماسک در این مراسم اجباری است.

وزارت خارجه آمریکا در حالی مدعی حفظ پروتوکل های بهداشتی در جشن های آخر سال است که رییس جمهوری آمریکا از روز سه شنبه در حال برگزاری جشن کریسمس در کاخ سفید است و تا کنون دیده نشده که در این چند روز مهمانان و برگزار کنندگان این مراسم پروتوکل های بهداشتی را رعایت کنند.

 
  •  
  •  
  •  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.