پیش‌بینی قیمت سکه در اولین روز بازگشایی بازارها

با تغییر وضعیت تهران و خروج از حالت وضعیت قرمز کورونایی بازگشایی بازار ها و واحدهای صنفی گروه ۲ فردا در دستور کار قرار خواهد گرفت . بسیاری از فعالان بازار معتقدند قیمت طلا و سکه در اولین روز هفته بیش از پیش تحت‌تاثیر روند حرکت قیمت ارز خواهد بود اما به هر روی رشد ۵۰ دلاری قیمت طلا در بازارهای جهانی نیز می‌تواند زمینه را برای افزایش قیمت در اولین ساعات بازگشایی فراهم نماید .پیش از این محمد کشتی آرای افزایش تقاضا برای خرید طلا و سکه را عامل رشد قیمت‌ها در بازار سکه و طلا دانسته بود.

در عین حال محمد ولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر نیز معتقد است با افزایش تقاضا حباب سکه افزایش پیدا کرده و در نتیجه رشد قیمت در بازار و رقم خورده است.محمدولی معتقد است مهمترین دلیل نوسان قیمت‌ها در آخرین روز هفته افزایش نرخ ارز در بازار بوده است.

سکه

با این حال وی می‌گوید با بازگشایی اصناف و فعالیت همکاران تقاضای واقعی در بازار ایجاد می‌شود و می‌توان انتظار داشت درصد کمی قیمت طلا به واسطه رشد تقاضا افزایش یابد.محمد ولی در مورد این موضوع به تقاضای کاذب اشاره کرد و گفت:تحولات رخ داده سبب شده است تقاضای کاذب که ما آن را تقاضای عجولانه نامگذاری می‌کنیم، در بازار شکل بگیرد چرا که بسیاری از ترس افزایش بیشتر قیمت‌ها به سرعت تقاضایشان را وارد بازار می‌کنند و در عین حال ممکن است افزایش تقاضا تحت تأثیر نگرانی از بازگشت مجدد محدودیت ها نیز باشد.

بر اساس این گزارش در آخرین روز هفته جاری قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. قیمت نیم‌سکه شش میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت ربع سکه ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود.سکه گرمی نیز در بازار ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قیمت خورد.هر اونس طلا در بازارهای جهانی نیز که تا رقم یک هزار و هفتصد و هفتاد و پنج دلار در یازدهمین روز آذر ماه عقب‌نشینی کرده بود بار دیگر به ١٨٣۵ دلار رسیده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.