اخراج 29 هزار کارمند شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی

به گزارش رویترز،‌ از آنجا که اعمال محدودیت دولت آمریکا بر اخراج کارمندان شرکت‌های هواپیمایی به اتمام رسیده، شرکت‌های هواپیمایی بزرگ آمریکایی طی چند هفته پس از اتمام این محدودیت و تا اواسط ماه اکتبر ۲۹ هزار نفر از کارمندانشان را اخراج کردند.

وزارت حمل و نقل آمریکا گفته در مجموع از ماه مارس تاکنون ۸۱ هزار و ۷۴۹ نفر توسط شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی از کار خود اخراج شدند. 

این وزارتخانه آمریکایی می‌گوید: تا اواسط ماه اکتبر تعداد کارمندان شرکت‌های هواپیمایی آ‌مریکایی ۶۷۳ هزار و ۲۷۸ نفر بوده که ۸۱ هزار نفر از ابتدای سال جاری کمتر است. 

وزارت حمل و نقل آمریکا می‌گوید، از ماه مارس شرکت یونایتد ایرلاینز ۳۲ درصد معددل ۲۹ هزار و ۲۴۳ نفر از کارمندانش را اخراج کرد و شرکت دلتا ایرلاینز هم ۲۸ هزار و ۷۵۱ نفر دیگر را اخراج کرده است.

در ماه اکتبر دو شرکت امریکن ایرلاینز و دلتا ایرلاینز اعلام کردند که با پایان یافتن زمان بست کمک ۲۵ میلیارد دلاری دولت در ماه سپتامبر ۳۲ هزار نفر از کارمندان خود را اخراج می‌کنند. به خاطر شیوع ویروس کرونا شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی ۶۰ درصد مسافران خود را از دست داده و علی‌رغم اخراج گسترده کارمندان اما هنوز هم در حال ضرر دادن میلیاردی هستند. 

شرکت دلتا گفته روزانه ۱۲ تا ۱۴ میلیون دلار در سه ماهه چهارم سال جاری ضرر کرده و افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا ۲ میلیون دلار به ضرر روزانه این شرکت اضافه کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.