تهدید بایدن توسط سناتورهای جمهوریخواه

سناتورهای جمهوریخواه تام کاتن از ایالت آرکانزاس و سناتور جان کورنین از ایالت تگزاس در پیام های توییتری هر یک نارضایتی خود از نحوه انتخاب نامزدهای جوبایدن رییس جمهوری منتخب آمریکا در وزارت خانه های دفاع، خارجه، امنیت داخلی و مدیر دفتر هماهنگی و بودجه را اعلام کردند.

سناتور کورنین در پیام توییتری با اشاره به وابستگی های مالی برخی نامزدهای کابینه بایدن نوشت: مجلس سنا مجبور نیست تا هرکس را تایید کند.

تاک کاتن دیگر سناتور جمهوریخواه نیز در پیام توییتری نوشت: بایدن گفت که او می خواهد کشور را متحد کند، اما او یک تیم امنیت ملی انتخاب کرده است که در برابر چین ضعیف است.

جو بایدن روز سه‌شنبه به طور رسمی، جانت یلن را برای وزارت خزانه‌داری، نیرا تاندن برای مدیریت دفتر بودجه کاخ سفید، والی ادیمو معاون خزانه داری، سسیلی روز رئیس شورای مشاوران اقتصادی ، جرد برنستین و هیثر بوشی را بعنوان اعضای شورای مشاوران اقتصادی معرفی کرد.

یلن در حال حاضر استاد دانشگاه کالیفرنیا و یک کارشناس ارشد و رئیس انجمن اقتصادی آمریکا است. او یکی از اعضای آکادمی آمریکایی هنر و علوم، شورای روابط خارجی، گروه استراتژی اقتصادی موسسه آسپن، گروه ۳۰ و عضو موسس شورای رهبری اقلیمی است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز پیشتر احتمال داده بود که بایدن یک گام تاریخی برداشته و برای اولین بار یک زن را به‌عنوان وزیر دفاع آمریکا منصوب کند.

این خبرگزاری نوشت که مقام‌های آمریکایی و ناظران سیاسی میشل فلورنوی از چهره‌های میانه‌رو پنتاگون را مهمترین گزینه بایدن برای تصدی وزارت دفاع آمریکا می‌دانند.

تمامی این مهره چینی‌ها در حالی رخ می‌دهد که با پیروزی نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۱۳ آبان، برای نخستین بار یک زن به معاونت رئیس‌جمهوری آمریکا برگزیده شد.

بایدن پس از پایان رقابت‌های درون حزبی و زمانی که به‌عنوان گزینه اصلی این حزب برای رقابت با دونالد ترامپ معرفی شد، سناتور کامالا هریس و از رقبای هم حزبی خود را به‌عنوان معاونت ریاست جمهوری برگزید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.