وعده سفیر آمریکا از طرف ترامپ برای انتقال قدرت نرم

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سخنان"کی بیلی هاچیسون"، سنناتور سابق ایالت تگزاس و سفیر کنونی آمریکا در ناتو در جریان نشست مجازی خبری در بروکسل در تضاد با بسیاری از همتایان جمهوری خواهش مطرح شده که اکثرا از پذیرش پیروزی جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری منتخب آمریکا امتناع می‌کنند.

وی پیش از نشست وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو گفت: ما برای یک انتقال به دولت جدیدی که روی کار می‌آید، تلاش می‌کنیم. ما به دنبال تضمین انتقال نرم هستیم. این چیزی است که در دموکراسی آن را داریم و این چیزی است که آن را ایجاد می‌کنیم.

اظهارات این سفیر آمریکایی در ناتو از آن جهت ارزشمند است که ترامپ همچنان از پذیرش شکست امتناع می کند و مقام‌های کارزار انتخاباتی‌اش به دنبال به چالش کشیدن روند انتخابات هستند.

وی افزود: جو بایدن به طور حتم حامی ناتو است. می‌دانم که او حامی این سازمان چند ملیتی است. ما دوست داریم متحد داشته باشیم. او هم چنین تمایلی دارد. این را در دولت جدید داریم.

سفیر آمریکا در ناتو همچنین پیش بینی کرد که نخستین سفر بایدن به اروپا به ناتو خواهد بود. این پیش بینی به این دلیل است که او حامی این ائتلاف است. آمریکا به ناتو بسیار متعهد است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.